AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.239

Går dåligt då varm

Visa användare
289
BMW525i
535i -90
SAAB 9-5 Aero 2005, E85 tuning Nordic Uhr.
Min bil går rätt bra då kall men när det blir varm är den orolig. Tomgången är lite smått ojämn och låter som att den går fett, som att det kommer massa mer avgaser än vanligt ur avgassystemet. Jag får känslan att den går på typ "choke-läge" även då varm för känns som när man sitter i en volvo 142 på choke.

Tömgång var förut lugnt o jämt men nu känns det som att hela bilen "hoppar" på tomgång. Känns inget kul alls!

Någon som vet någon om detta? Känner någon igen sig?

Med vänliga hälsningar
Håkan.
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Jag gissar på att lamdan börjar ge sig. Det låter så på symtomen.
Visa användare
289
BMW525i
535i -90
Hur ska bilen gå ifall man kopplar ur sladden till lambdan? Går det alltid i chokeläge eller alltid utan choke?
Visa användare
289
BMW525i
535i -90
Kanske är Lambda sonden eller kanske temperatur-sensor.
Hm.. ska kolla haynes igen hur sjutton man mäter upp värdena på temp sensorn och oxygen sensor (lambdan) som sitter på grenröret.

Jag har ingen lambda vid katten, har aldrig vart nån heller på min modell.
jag har samma problem har bytt lambda + tempsensor, löste du problemet?
Visa användare
289
BMW525i
535i -90
Hej

Jag har sålt bilen och kör 05a saab 9-5 aero sportkombi nu.... men saknar ändå min fiina BMW:/ Såg den för några månader sen med en ny ägare :-(

Jag löste inte problemet men det gjorde den nya ägaren. Felet var packningarna till ventilerna, typ O-ringar i gummi eller nåt. Det är visst är väldigt vanligt fel att det börjar läcka där. Killen som äger bilen har bytt dem och det gjorde susen.

Hoppas detta hjälpte.

Hälsningar
Håkan.

Tack för all hjälp.
//Håkan.
pe
98
perrab55@spray.se
528iA Touring -98
Hej BMW525i-89,Hoppas att du ångrar dej ska det bli någon fart i saaben då får du ju Backa för Framåt är det ju inge drag i dom hi hi,Glad Påsk,Perra

perrab
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.