|
|
|
|---|---|
|
Har en E46 328, där jag konstaterat att det fäste som sitter skruvat på själva rutan (wire- fästet) är kass. Det fästet som är i bakkant på rutan. Kan man köpa endast det fästet, och är det nån som testat att byta ? Gäller passagerar-dörren, höger/fram. /Johan | |
|
Är det wiren som släppt från fästet som är i nån slags metalliserad plast så hände det mig med, har i så fall ett fix för detta. Något kontroversiellt men det har hållit i ett år nu! / Micke |
|
|
Japp, stämmer. Vad hittade du på för någon lösning? M.v.h Johan |
|
|
Ja, hmm så här var det. Den där metalliska plastbiten trodde jag först var metall så jag tänkte bara dutta fast wiren igen med elsvetsen! Upptäckte då att den var av nån sorts plast...men av värmen från svetsen så smälte wiren in ordentligt i plastfästet igen och satt som berget. Innan var det rejält glapp och hopplöst att få den att sitta kvar! Fel blev rätt bra! / Micke |
|
|
Där ser man... Lossade du hela plastbiten från rutan, eller gjorde du det när den satt på plats. Wiren är ju utrustad med ett par fjädrar så jag tänkte att det kanske blir svårt att få dit det om man väl lossat på plastgrunkan. /Johan |
|
|
Den fick sitta kvar. Hämtade elsvetsen och tryckte dit wiren på plats, tänkte någon sekund att det kändes konstigt att elsvetsa fönsterhissarna men sedan duttade jag en gång och det började ryka som den av smält plast och då förstod jag att det var plast biten var gjord av. När jag lugnat mig och insett att det inte var någon fara så upptäckte jag att wiren satt väldigt bra nu! Gissar att alternativet är att byta wirepaketet, har för mig att det låg på runt 900:- / Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.