|
|
|
|---|---|
| I morse när jag skulle åka iväg tändes varningslampan för höger halvljus, men efter ce 5 minuters körning slocknade det. Hade lite bråttom så jag hann inte gå ut och kolla om det lyste i början. Kan det va någon glappkontakt eller börjar det ta slut? Har aldrig haft nån bil med xeon innan... (328 ci -00) | |
|
Hejsan jag vet inte svaret på din fråga men jag har råkat ut för samma sak både höger och vänster. Det jag vet är att när varningslampan tänds så fungerar inte längre lampan och när varningslampan sedan släcks så fungerar ljuset på bilen igen. Detta har som sagt hänt på både höger och väster ljus fram. //Niklas |
|
|
hade samma problem jag också, hjälpte inte att byta lampa så det blir till att byta tändbox tror jag.... dyrt... Inga kablar som glappade heller ... |
|
| Ok, tack. Får nog se om det kommer tillbaka eller inte, har bara hänt en gång än sålänge. Får hoppas det bara va nåt tillfälligt. | |
|
Nu har varningslampan för vänster halvljus lyst i 2 dagar, fast halvljuset fungerar!? Nån som har en aning vad det kan va? Uptäckte oxå att vänster parkeringsljus inte lyser, utan vänster blinkers lyser istället. Läste på forumet att det ska va så när parkeringslyset går sönder. Men jag har kollat parkeringslampan och den är hel. Kan det va att halvljus varningslampan också tänds om parkeringsljuset är trasigt? Är det nåt fel på kablarna till parkeringsljuset då eller? Eftersom glödlampan e hel? |
|
|
Varningslampan lyser då aningen halvljuset eller parkeringsljuset ej funkar så det är nog helt rätt att kolla kablarna! / Micke |
|
|
Varningslampan har tänts 3-4ggr nu för mig och varnat att höger parkeringsljus är ur funktion och då lyser den inte. Dagen efter så fungerade lampan igen och felmeddelandet var borta... detta har alltså hänt 3-4ggr. Nån som vet vad det kan vara? |
|
| Säkert xenonboxen, prova vrida av ljuset när det slocknar och vrid på igen. På min tänds det igen, när det blir för ofta byter jag boxen.... | |
|
Jag hade ett liknande problem på min förra 330 -03, och det var "xenonboxen" (det heter något annat, men jag kommer inte ihåg!) som inte kom igång på morgonen. Fick min bytt på garantin så jag vet inte vad det kostar... ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstol - den moderne mannens attribut :-) |
|
| Nån som vet vad det kan kosta? | |
|
Uppar min fråga lite. Mitt parkeringsljus(H7 12V 55W) har gett upp på höger sida. Istället så lyser högerblinkers(typ "america style") när jag kör på dimljus och parkeringsljus och så ska det tydligen vara när parkeringsljuset är pajj. Jag testade igår att byta ut lampan men utan framgång, förmodligen så är det är glapp nånstans. Kollade alla kontakter som jag kunde komma och dom såg fina ut, spraya på lite elektro spray iaf. Nån som vet vad det kan vara? Väldigt tacksam för svar! Mvh// Calle |
|
| Sorry sorry. Har troligtvis gjort en tabbe. Heljuset är H7 12V 55W och inte parkeringsljuset.. Har bytt fel lampa,parkeringsljuset ligger tydligen på 5W eller nåt.. Det måste vara den lilla sketna lampan som bilen varnar för.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.