AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.344

Elstolar fram

bigernie
Jag har köpt skinnelstolar fram det är alltså elmanövrerade stolar med memory..
på passagerarsidan passar kablarna perfekt men på förar sidan när mna ska koppla ihop dem är det inte samma kablar varför? har hört att det ska finnas adapter o sätta imellan eller är det ploj?

Daniel
har hört att det finns en förbindelsekabel eller nåt att köpa på BMW, skall isf. kosta runt 1300:-

ganska vanligt problem för folk med minnesstolar, sök på forumet

Surfa in på Länk
bigernie
Ja det var ju inte billigt i alla fall

Daniel
hur många kablar är det då?

själva styrenhet och allt sitter väl i stolen så det kan väl itne bli så många kablar att göra själv.

1300:- ger man ju inte för en adapter i första taget.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
bigernie
det är kanske ca.. 7-8 kablar som ska i o styrenheten sitter ju som sagt i stolarna så det borde ju att få ihop det men det är fler kablar i kontakten från bilen än vad det är i kontakten den ska i på stolen så man ska ju veta vart allt ska sitta om man ska börja att mixtra själv som sagt.....

Daniel
nä, prova sig fram är nog itne så bra.

men hör på bmw om dom vill skriva utt schema på det, ska ju gå att få färgkoderna till alla kablar, men det kanske dom inte är så pigga på när det finns en adapter för 1300:- :o)

bigernie
Dem är inte alls pigga på att hjälpa en i Örebro jävla gubbar som fattar 000000 jag frågade efter en sådan där adapter han började kolla olika klädes grejer o skit o sa nej tyvärr hittar jag ingen.... sådan hjälp får man här.... när det gäller allt man ska ha där inne.

Daniel
nä, det är lite dålig service på vissa ställen.

skulle ha en monteringssats till min 740 på volvo här, fanns inte sa dom, gick till nästa ställe och dom fixade det på 2 minuter.

dom vill väl att du lämnar in bilen så dom får fixa det, och byta lite andra grejer när dom ändå håller på. jag lämnade in min 525:a för jag hade lite elfel, dom ville byta 3 saker, däribland styrboxen som kostar 6000:-, tänkte man kan ju prova låta den vara kvar och byta det andra så jag sa det till dom, och efter det så funkade det perfekt, jävligt bra av dom att informera en. menar 6000:- kan man ju inte bara slänga ut sådär i onödan, vem är så rik?

Li
26
Lindlot
523I-97
Ring Janne på Lagret vid SALA BIL så hjälper han dig att hitta rätt grejer..
Nå¨s på nr 0224-12465 fråga efter Janne...

Lindlot med fyra låsbultar per hjul
bigernie
Tackar hanska jag prova att ringa....

Daniel
Z-
433
Z-motor
E34 520-88 [2,5L]
E34 525-94 [turbo]
Lyfter ett inlägg :

Någon som vet artikel numret på den berömda förbindelsekabel som tydligen krävs för att koppla ihop förarplatsens vita stora kontakt (12 kablar) till elstolens med minne mindre svarta kontakt (6 kablar) ???

Har kollat runt i RealOem men kan inte hitta någon förbindelsekabel / adapter ? Finns den verkligen att köpa ?

/Z-motor
Z-
433
Z-motor
E34 520-88 [2,5L]
E34 525-94 [turbo]
Hittade förbindelsekabeln i real oem Länk.

Ska dennna kabel kopplas in mellan nuvarande vita kontakt i bilen och stolens svarta. Eller ska den byta ut stolen / bilens nuvarande kablage ??Någon som gjort / vet ??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.