|
|
|
|---|---|
|
Jag har kollat på gamla inlägg gällande detta men hittar inte det svar jag söker. Bilen är en 518- 95 import utan dimljus,jag har satt dit såna nu,det fanns kontakter fördragna till dom. Har bytt ut strömställaren på panelen som som tidigare enbart hade bak funktion, den nya har fram/ bak funktion och kontaktstycket bakom strömställaren har el fördraget till fram funktionen. Men när jag slår på brytaren i läge fram så lyser det inget och indikator lampan till vänster på instrumentpanelen lyser inte heller. Vad är det förövrigt som jag måste göra för att det skall funka ? Mvh Thomas | |
|
Det är kanske rälet som saknas? |
|
|
Där ser man , var sitter det då? har kollat i säkrings och relä hållaren men jag är urkass på tyska, vore skitbra om nån vet var det är placerat |
|
|
den finns där säkringar finns, kanske under dom... kan kolla det till imorn om ingen annan hinner innan :) |
|
| Skithyggligt !! Hittade nån sida i Usa där fanns en beteckning K8 som visst skall vara dimljus relä, lurigt när man ändå inte vet exakt var den sitter | |
|
kollade upp var tar strömen vägen o misstänker att ljusrelät din bil är inte anpassad till dimljus. Det är den stora boxen som sitter i säkringslådan. Till knapen ska det finnas 5 kablar som du kan kolla om det finns ström: -brun - jord/ - -grå röd - belysning till knappen -gul brun(nedre) - dimljus bak -gul violett(miten) - 12V/ + när du slår på halv eller heljlus -gul grå(övre) - dimljus fram Strömen borde finnas där... Annars kan du gräva upp säkrings lådan o sätta dit ett vanlig relä o om du gör det så lyft upp o vrid samtidigt hela säkrings hyllan/platan åt höger tror jag, minns inte. Den vrids för att "spänna upp" kablar istälet för att bara trycka ner dom. Lycka till! MVH Grabber |
|
|
Tjohoo ! Nu vet jag hur det går till! Förutom dimljusströmbrytaren som skall bytas till en fram/bak dito så skall även strömbrytaren till lyset bytas!! Pga att den finns i två versioner , med dimljus och utan dimljus, det syns inte på själva strömbrytaren utan man får dra ut den ur fästet, då ser man en klisterlapp där det står i mitt fall "Ohne NWS" den andra står det "mit NWS" sen får man även sätta i ett relä i ett förberett uttag invid säkringarna. Reläet kostade 91:- hos BMW, men tror att ett vanligt extraljus relä passar. Tack Grabber för din support! |
|
|
Ja det ska det göra! Hoppas du får ihopp det |
|
|
NWS? Säkert att det inte står NSW? NebelScheinWerfer... *BAWORAK* |
|
|
alldeles riktigt, minnet svek:-( lappen utan (ohne) är brun den med ( mit) är blå, om det kan va till nån hjälp |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.