|
|
|
|---|---|
|
Ser att nogen anvendar Supra lådor på båda BMW och Volvo snurrar. Nogen som vet hvilken lådor från Supra man kan anvenda på m20 motoren? Vet MKIV e leverat med 6-speed Getrag låda, men den e rett dyr. Finns det inte gamlare och billigare lådor fran Supra man kan anvenda? | |
|
Det enda jag vet är att den sexväxlade getragen är samma som sitter på M5 3,8 fast med annan sprängkåpa. Någon supralåda som passar direkt på M20 lär du inte hitta. Och skall du ändå bygga om kåpan, så är det väll lika lätt att bygga om en getrag 265 från 535i? Den är garanterat mycket billigare. |
|
E30_320i |
hur bygger man om då? Skulle va bra o veta. härt någon om typ någon platta, eller e det karaltunnlen? |
| Man får bygga en platta av metall, med skruvhål som passar både motorn och lådan. Sedan får man räkna lite på djup, och kolla så axeln hamnar rätt. Ganska mycket krångel skulle jag vilja säga. Skulle jag behöva en stabilare låda till M20 så skulle jag kolla närmare på den från M3 E36, den passar med betydligt mindre modifikation | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.