AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.666

Centrallås problem 325 E36 Coupè

Ne
25
Newsec
325i Coupe -94
Nu börjar jag faktiskt tröttna på centrallåsproblemet i min bil. Riktigt störande när polarna ska åka med.

Problemet lyder:
När jag ska låsa förardörren så låses endast denna dörr. När jag ska låsa bagageluckan så låses endast denna. Och när jag låser passagerardörren så låses endast den. Jag har plockat isär förardörren och kikat. Funderade på om den lilla microbrytaren vid nyckelhålet hade gett upp. Men icke sa nicke. Nu är mina tankar slut,och jag hoppas någon kan komma på vad lösningen kan vara. Har ej kollat så jätte noga på kabelstammen vid bagageluckan. Men kan det vara något annat fel?

Tacksam för svar.
//Mikael
ch
164
chris76
328 T-97
finns det nån säkring för c-låset?......kolla i såfall
Ne
25
Newsec
325i Coupe -94
Glömde skriva att det fungerar typ en gång i veckan. Ibland två. Så det borde vara något glapp? Eller?
Ne
25
Newsec
325i Coupe -94
Någon som har något bra tips?

Och om det kan vara kabelstammen i bak. Vart är det som man ska kolla? Vid bakluckan eller vid karossen? Eller hela vägen mellan där?
Ne
25
Newsec
325i Coupe -94
Kan ju även nämna att det sitter ett cobra larm i bilen. Men jag själv är osäker på om detta fel verkligen har något med larmet att göra? Eftersom centrallåset inte fungerar manuellt heller.

För det kan inte vara så att larmet har slått ut centrallåset helt?
Ne
25
Newsec
325i Coupe -94
Ingen som kan hjälpa mig?...*snälla*
mo
41
motala3
318i-92
Kolla kabelstammen vid bagageluckan.Hade liknande problem med min förr.Öpnnade upp plasthöljet försikt med en vass kniv och kollade och såg att många kablar inuti var av.Fixade detta och vips,så funkade allt kanon.

Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

När Du säger larm...

Jag hade en e36 med samma fel, det var glapp i larmboxen. Riv ut panelen under handskfacket på passagerarsidan och kolla om larmboxen sitter där. Ryck och slit i kontakterna, rätt säker på att Du har glapp där. Kolla även för mycket skalade kablar som kortsluter.

Carl
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.