|
|
|
|---|---|
|
Hej alla entusiaster. Håller på att snickra på en hemsida och behöver lite information. Det är så att jag har en 540 med M-sport chassie 2 och undrar vad som skiljer en sådan utrustning från en vanlig standard 540 med original chassie. Jag vet att den är ngt sänkt samt att den har aerodynamik paket alá M5. Vet också att den har hårdare dämpare och fjädrar men undrar om dessa är exakt sådana som sitter på M5? Har kollat under en vanlig 540 och min, och upplever att även krängningshämmare fram och bak är kraftiga samt även att bakre länkarmarna är kraftigare.... Ngn som vet skillnader mellan original och sport chassie samt om dessa delar härstammar direkt från M5:an? Mycket intresserad:) Vh/Kermit. | |
| Jag har skälv 540 med M-chassi men det är en -98. Jag har då aldrig hört att chassi delarna ska vara direckt M5 men jag kan ha fel.. enda som jag fattar är att det är andra dämpare samt fjädrar och att den är sängt mot för orginalet. men i övrigt samma som övriga 540.. men kan ju tänka sig att 02 är speciella som ex Saab 9-5 före faceliften kunde en Lianer och Vectorn få Aero delar i sig.. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det sitter nog olika bussningar i länkarmarna fram tex, de har ett snäpp högre artiklen nummer om det är sportfahrwerke och det enda som kan skilja är hårdheten i bussningen kan jag tänka mig. ///MVH Hasso Länk |
| Någon som vet om man kan ta en krängningshämmare från en M5 och sätta direkt på en 540 utan att modifiera något? | |
|
Tack för infon alla:) Lite klokare har jag blivit. Ravve: Om du ej har M-chassie, så vet jag faktiskt inte säkert. Vh/ Kermit. |
|
| Jag har M-chassie men inte 2:an. | |
|
*ravve* Det går att byta till M5 kränghämmare men det är lite jobb på framvagnen. Du måste loss med en massa saker som är ivägen. på bakvagnen är det "Plug n´Play" ungefär. Har en länk någonstans, lägger in den här om jag hittar den. mvh Göran Min bil Länk |
|
| Jag kollade nu när jag va under bilen och jag tyckte båda satt väldigt lätt tillgängligt. Jag kan ha fel men det såg enkelt ut. | |
|
Här länken jag skrev om Länk Det verkar vara lite jobb med i synnerhet framändan, men det borde ju vara väl värda mektimmar. mvh Göran Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.