|
|
|
|---|---|
| Hej! Farsan ska byta ut V70:n mot en mindre diesel bil. Valet står mellan Bmw 120 D och Audi A3 Sportback 2.0 Tdi. Vilken föredrar ni? Vilken utr. ska man ha i Bmw:n (till rimligt pris). Själv föredrar jag nog Audin trots mitt "Bmw hjärta", den är riktigt fin. | |
|
Vilket svar är att räkna med på BMW-inriktat forum ;) Xenon, sportstolar (gärna el med minne) o klima. Farthållare om man kör mycket landsväg. PDC är ju praktiskt, men inte nödvändigt. Sportchassie hade jag valt och gärna ett M-paket... men då glider man mer in på det rent estetiska ;) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
| håller med patrik_n men skulle oxå lägga till ett armstöd.. vad skulle a3 och 120d hamni i pris ungefär med den utrustningen din farsa vill ha??? personligen skulle jag aldrig köpt en a3 utan en golf, dvs om jag itne hade haft råd med en 120d | |
|
lövet: Provkör och se! Motorn i 120d är riktigt trevlig, har inte kört a3 2.0Tdi. Däremot föredrar jag A3 framför 1-serien. Vill du ha mer utrymme kan det vara värt att kolla in Sportbacken. |
|
| Slutpris på runt 280000 kr så det går inte att "ladda" på för mycket utr. Har kört både Golf och A3 och det är väldigt stor skillnad på bilarna trots att det är samma bottenplatta. Har inte kört någon 1-serie alls men det man läst har varit väldigt positivt så det skulle va kul att testa, särskilt dieseln! | |
|
Som 1 serie ägare är jag bias men jag säger så här 120d har helt klart BMW mest prisade motor. Prismässigt tror jag det blir nästan lika mellan E87an och A3an tror jag För rabatt för 1serien se nedan Kampanj 1-serien BMW 1-serie. Unikt tillfälle: Rikt utrustade SD Edition med Advantagepaket. 1-serie SD EditionPris från 199 000 kr SD Edition utrustning som ingår: * Fällbart ryggstöd bak * Elektriska fönsterhissar fram * Sido- & Huvudairbags * Höjdinställning av passagerarstol * Larm med fjärr * Lättmetallfälgar * Dimstrålkastare * Vita blinkersglas * Yttre backspeglar i karossens färg * ABS * Dynamisk stabilitetskontroll med antispinnkontroll * Klimatanläggning * Stolsvärme fram * Radio BMW Business CD 3 år/8.000 mil fri service 2 års fabriksgaranti 3 år vagnskadegaranti 12 år rostskyddsgaranti Beställ nu hos BMW Group Stockholm eller BMW Group Danderyd! Dessutom bör du skaffa dessa 1. Dynamic + comakt paketet 2. Professional radio (om han vill spela CD med MP3) 3. Bakre nackstöd nedfällda 4. Metallic lack 5. Xenon ljus 6. Rökar paket (gratis du får två cig intag) Min BMW 116i Länk |
|
|
Jag beställde min E87a från BMW butik i skåne och jag fick detta erbjudande från försäljaren Min BMW 116i Länk |
|
|
Slutpris enligt Configuratorn med ovan kampanj För en 120d är 311'500 - 12'800 - 4'100 - 6'700 = 287'900 SEK Då får du Metallic lack LM fälgar 140 16 tum Advantage paketet Dynamic + Comfort paketet Xenon ljus Stora klimatanläggningen Stöldlarm Motion/sensatec tyg Förresten Klinmatautomatic stora är ett måste samt Tyg Sensatec motion Nu i efterhand ångrar jag lite att jag betalade 60'000 extra och tog denna bilen istället Min BMW 116i Länk |
|
|
Lövet84 detta är nu den bästa utr man kan nästa krava på en 1 serier utan att man ta navi och M paketet Min BMW 116i Länk |
|
|
Slutpris enligt BMW.se bil konfiguratorn med ovan kampanj För en 120d är 311'500 - 12'800 - 4'100 - 6'700 = 287'900 SEK Då får du Metallic lack LM fälgar 140 16 tum Advantage paketet Dynamic + Comfort paketet Xenon ljus Stora klimatanläggningen Stöldlarm Motion/sensatec tyg Professional radio med CD Missade det sista Min BMW 116i Länk |
|
|
Jag har haft min 120d sen december -04, och kört ca 9.000 mil hittills. Är mycket nöjd, både bil & motor har väl motsvarat mina högt ställda förväntningar. Skuffen är rätt OK faktiskt, däremot är utrymme och komfort i baksätet ingen höjdare. Långresor har resulterat i visst gnäll från andra bänk, om man säger så. A3 är i mitt tycke väl 'feg' i designen, motorn är tråkigare, och så driver det i fel ände. Bakhjulsdriften är 1-serien ensam om i klassen, och jag lovar - A3 är inte i närheten när det kommer till balans och körkänsla! /// Gunnar E. |
|
| Jag beställde en A3 Sportback Tdi idag. Den blev en hel del billigare än 120, trots skinnklädsel. Tristare med framkrafsat dock ... | |
|
Jag var nära, väldigt nära att ta en A3 också. Men bristen på hästar i dieseln och BMWs körglädje gjorde att jag valde en 120d istället. Jag gillar A3:ans interiör (och exteriören för all del också). Tyckte jag också såg någonstans att det kommer en 170 hk diesel nu.. Den hade varit väldigt intressant! |
|
| A3 kändes större invändigt och det spelade in lite, hund o golfklubbor o lite löst folk som vill åka med ibland. Men håller med om att 120 har roligare spis. Får väl köpa lite havre o se om det går att locka fram kusarna. 17-hästaren kostade ca 17 000 extra, vilket kändes dyrt. | |
|
Har precis valt mellan Bmw120d och Audi A3 Sportback 2.0 TDI (170 Hk). Audin utrustad med Ambition (sänkt chassi, sportstolar), klimatanläggning (klimatautomatik på bmw språk), farthållare, larm, metallic, mm gick lös på 259400 kronor. Att jämföra med Bmw120d med Advantage, M-paket, larm och metallic som jag enbart lyckades pruta ner till 274000 kr. Valet föll till sist på audi mycket beroende på det lägre priset och försäkringskostnaden. Bmw var 1000-2500 kronor dyrare helår än jämfört med audin. // Lars. |
|
|
Larsagg: Skulle vara intressant att läsa om hur sportbacken med 170 dieselhästar beter sig på vägarna. Du kan väl återkomma med en rapport när du har fått bilen? Själv så förbereder jag mig för att hämta ut min nya bil.. den har kommit till handlaren men tidigast nästa vecka hämtar jag ut den. Måste ju se till att bli av med V50:n först.. Undrar om jag kommer att sakna Volvon... ? :) |
|
|
Jag skulle lätt betala merkostnaden för en 120d. Även med standardfjädring slår 1-serien en A3:a med Ambitionpaket ordentligt vad det gäller körkänsla. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Här är en test av Audi/VW koncernens nya TDI motor med 170 hk. Tyvärr får jag inte min A3'a förrän i februari/mars så det lär dröja innan jag kan återkomma om hur A3:an med SB och 170 hk diesel beter sig på vägarna. Håller med om att BMW'n kankse är roligare att köra, men merkostnaden (dyrare försäkring + inköpspris) och det ngt större bagageutrymmet var det som avgjorde. Dessutom blev jag bättre bemött av Audi's försäljare, men det avgjorde inte på något sätt. Men BMW'n är nog en roligare bil... Länk // Lars. |
|
|
Off Topic kanske men..... Larsagg Känns som ovanligt lång lev tid på din A3. Vilken vecka går den i produktion? 6-7 mån känns ju väl extremt. Du verkar ju inte lassat på några tillval som ska behöva motivera den lev tiden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.