|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med att min bil falsklarmar. Hade liknande problem ifjol men tyckte att jag fick hygglig bukt med problemet då jag började trycka 2 gånger på knappen vid låsning, för att enligt BMW av-aktivera sensorn för nivåskillnad. (Det står även i instruktionsboken att man ska göra så) Men nu i vår har den redan falsklarmat ett flertal gånger fastän jag trycker 2 gånger på lås/larmknappen. Mina grannar börjar bli rätt irriterade och det går ju inte å låsa bilen utan att aktivera larmet. När jag larmar bilen (med 1 alt. 2 tryck) blinkar larmdioden snabbt i 10 sekunder. Enligt bilen instruktionsbok betyder det att en dörr, motorhuven, bakluckan eller ett fönster är öppet. Dörrarna och huvarna har jag testat och uteslutit. Men fönstrena, vart sitter indikatorn för dom? Kan man koppla ur larmsensorerna på fönstren, på något sätt, alternativt kan man koppla ur larmet helt och hållet? Vilka fler sensorer finns det på E36? vad jag vet: -dörrar -motorhuv -baklucka -fönster -nivåskillnad vad jag tror: -glaskross? -kanske nåt på stereon? (Jag har bokat en tid på BMW för att köra bieln i deras dator och på s sätt få se vilken sensor det är som dioden "felmarkerar", men det är 3 veckors kö på Novation här i Uppsala. Inom 3 veckor har nog dock mina grannar slagit sönder både mej och bilen) Är ytterst tacksam för hjälp! (Jag har läst alla trådar om larm på forumet under helgen, vilket tog flera timmar, men några vettig svar fanns det tyvärr inte.) /Jonas | |
| På min e39 var kontakten i förardörren glapp så den falsklarmade lite då och då och tände innerbelysning osv.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.