AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
719

Vilket (sport) avgassystem till E34 525i man -93?

Kl
32
Klaas
525i -93
Jag behöver byta avgassystem snart. Bakre ljuddämpare är slut, mellan kanske kan klara sig ett tag till men det är tveksamt om jag byter enbart hälften.

Vad är era erfarenheter med trimsystem?

Jag gillar lite råare avgasljud från sexan, men som alltid är det kompromissen mellan huvudvärk och gôtt ljud. Konstantfart i 140 km/h måste kunna vara behaglig utan hörselskydd :-)
Original är alltså för tyst och har dessutom - lite- för klena slutrör för att vara snygg. Några mm större diameter och kromad eller rostfritt och jag är nöjd: Stuprör kommer inte på tal och inte DTM slutrör heller. - men vad är alternativen?

Har ni ljudfiler från tomgång och pådrag skicka mycket gärna.

Klaas

Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
På min fd bil(525) hade jag köpt dom svarta Simons burkar som finns på bla Micro. 2x2.5" direkt efter kattarna 2st model smal o sen 2st model mediun, 2 st stora ändrör o massa böj o klämmor.
Det var massa jobb att sätta ihopp men vilken gyrmt ljud!
Det hördes inte mycket under 3000varv så o på motorvägen märktes det inte så mycket heller men över detta gränsen var det riktigt ljuv sång!!!

MHV Grabber

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ska också köpa nytt system till 525:an,och har riktig beslutsångest va man ska välja,finns ju så mycket...men de lutar åt ett ferrita,då får man ju bestämma själv hur de skall vara..och de kanske är bra även för dig,så du kan få ett system som är rätt tyst när spjällen är ganska stängda,men även kan ryta till lite när foten blir tung :)
Men sen kostar de ju lite där efter...

Annars har iaf jag erfarenheten att supersprint brukar va rätt diskreta vid lungnare körning...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.