|
|
|
|---|---|
|
vad kan denna vara värd en 535 -89 silver met lacken är den fräshaste jag sett ingen rost eller bucklor nästan inte en enda repa. AC som fungerar 23000mil s-bok 4*elhissar eltaklucka cd- 6högt slutsteg låter helt ok i motor. simons sportsystem 2.5tums dubbla kromade pipor bak är efter katen +sportluftfilter =220hk. import 97 15tums bbs fäglar i toppskick med 225/60 däck bilen är sänkt och har M5 vinge med bromsljus lackad i bilens färg. vita blinkers fram stora färddatan värde ??? bmw 24v | |
|
Ja det låter som om du kan ge 40-45000 för detta exemplar...nu kommer säkert någon smartskalle (som vanligt) att påstå att dessa bilar ligger i 15-25000:-...men de har nog inte sonderat marknaden ordentligt...en 535:a som kostar kring 20000: är till 99.99% skrot som kostar minst det tredubbla att ordna till. Så är denna 535:a så fin som den verkar på din beskrivning, så tveka inte att blada upp minst 40000: för den, dessutom är ju silver en så rackarns stilig färg :-) |
|
|
1:a året med lag på kat. 23000mil indikerar möjligen dags för en topprenovering. Lite för små fälgar för att det skall höja värdet iaf. Import 97.Är miltalet riktigt? Ovanstående är lite funderationer som jag har som minuspunkter. Men iom att den i övrigt verkar fräsch,dvs ingen rost o fin i kaross och som det verkar bra maskinellt(kanske redan toppen är fixad).Så blir min gissning ca 35000:- Men som alltid när det gäller konsumtion så står priset skrivet i betraktarens ögon.Och så är det alltid svårt att ge en bra o exakt prisbild av en bil som man ej har sett med egna ögon. Mvh Janne. |
|
|
miltalet stämmer enligt service boken och den verkar äkta jag tycker fälgarna är lite värdehöjande då de är i nyskick och utan kanstöt eller oxidation och den låter ok i motorn lite knackande får man nog räkna med när det är en så pass gammal bil men inget som låter oroväckande. tycker dock inte om sänkta bilar då de är lite stötiga. jag gav 27.500 då får jag sock byta rutan =1500 så priset blir ju 29.000sek bmw 24v |
|
E23 |
Den har alltså inte läder E23 |
|
Om den knackar i motorn är det kanske dags att kolla upp kamaxeln iaf. Visserligen är M30 motorn en gammal konstruktion men jag tycker inte att den skall knacka om den är i toppskick. Min motor i 535:an TICKAR lite men det är normalt för motortypen. Mvh Janne. |
|
|
ok den tickar inte knackar bmw 24v |
|
|
inget läder men AC tycker jag höjer en hel del. bmw 24v |
|
|
nu har jag lagt i en 12 tums baslåda samt monterat ett larm hur mycket kan det höja i värde?? bmw 24v |
|
|
Europebilcenter i Söderköping har en 535 -89 för 36'. (var förbi på lunchen idag och råkade se den) Mvh Marin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.