|
|
|
|---|---|
|
Har tidigare skrivit om min 318E30 som jag varit mycket nöjd med (förutom lite problem med att bilen inte riktigt vill varva ur) fram till imorse. Jag bytte till annan LMM igår som kommit från en fungerande 318E30, också svensksåld med samma LMM-nummer. Dock såg LMM'en lite mer smutsig/sliten ut än den som redan satt i min 318, men jag bytte i vilket fall som helst eftersom den bilen hade fungerat i motorn. Igår körde jag 5km med den nybytta LMM'en, och bilen gick som vanligt dvs bröt vid ca 5000rpm på 2ans växel, vilket blev en besvikelse då jag trodde problemet med detta skulle vara löst. Imorse hann jag åka 200meter så börjar bilen rycka och hacka, körde de 5,3milen till jobbet och kan konstatera att bilen går verkligen skit, oavsett växel och hastighet så hackar/rycker bilen fruktansvärt. Ibland någon enstaka och ibland under en längre tid så bilen tappar fart. Dessa ryckningar är lite mer frakventa vid statskörning på lägre växlar tror jag samt om man kör på en högre växel och växlar ner så börjar det ordentligt. Jag ska byta tillbaka till den gamla LMM'en idag, hoppas den blir som innan bytet. Vad kan annars vara fel? JAg tänker själv på glapp någonstans, bränslepump, relä? Någon gång på tomgång vid trafikljus så tenderade bilen att stanna också. | |
|
jag hade en 730 v8:a -93 som plötsligt börgade rycka , hade lite kontakter på bmw vid den tiden så jag åkte dit , koplade upp bilen , på monitorn fans 3 eller 4 fel alternativ , spridarna var ett utav dom , mecken sa att det var nog felet , då vart man lite orolig men då sa han att jag skulle köpa spridar rengöriong och det gjorde jag , problemet försvann på 5min, testa att byta tillbaka eftersom att det inte värkar vara lmm som var varv problemet det är två problem du har , slutar den rycka när du byter tillbaks så vet du att de var ryck problemet anars köper du spridar rengöriong Länk |
|
| Ok tack häry, jag har talat med en erfren mek och han säger att jag förmodligen haft sönder den beggade när jag monterade dit den, jag rengjorde den lite och kan ha varit oförsiktigt, men jag får svaret ikväll i vilket fall som helst om nu det är LMM som spökar? | |
|
Bytte tillbaka till den gamla LMM'en, nu går bilen som vanligt igen dvs bryter vid 4500-5500rpm och går bra i motorn utan ryckningar. Troligtvis hade jag sådan otur att den "nya" LMM'en gick sönder. Problemet lär inte vara kopplat till LMM'en, jag tror stenhårt på igensatt katalysator, monoliten har förmodligen lossnat! |
|
|
bryter den vid samma varvtal utan belastning Länk |
|
| häry, nej utan belastning dvs på tomgång och stillastående har jag inte ens fått den att bryta, 6300rpm var inga som helst problem eller innebar några protester. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.