AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.729

värdera min 328Ci -00 tack!

Sida 1 av 2
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
BMW 328Ci 04.2000

8600mil, manuell låda
3 ägare innan mig
cosmossvart
Komfortpaket
Sportpaket

Utrustnign som bl a M-paket, Xenon, sportstolar i läder (beige), hk stereo, acc, 18"smc sommar(breyton replikor), 16"mvk vinter.

Facelift baklampor, sachs performence väghållningsats, remus sportdämpare.
Låter som en fin bil med läcker färgkombination.

Jag skulle gissa på att du kan få runt 130" (+/-5000) för den.

bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
jag glömde säg att den var svensksåld.

Ville bara kolla vad andra tyckte, men ärligt talat troro jag att jag får ut mer av den. hittar skräpimporterade sedaner för samma pris.
bmw_patricia,

testa och se om din teori håller. Annars kolla www.bilpriser.se de brukar ha en mycket väl grundad mening. Observera att de skriver ut slutpriser och inte annonspriser!

bmw patricia.

Alltid känsligt när folk ber om värdering av sina "pärlor".
Därför många som sitter inne med mycket kunskap gällande begpriser
drar sig för att svara i såna här trådar.

Visst är det möjligt att du får ut mer men jag tycker inte du ska jämföra din bil med annonser på "skräpimporter" för samma pengar. Högst troligt säljs inte heller dessa bilar för de pengarna som står i annonsen. Vet exempelvis att nån kvällstidning kollade hur många bilar som blivit sålda på blocket efter 1 mån annonsering. 10 av 11 st Bmw utannonserade för osålda efter 1 mån. Beror ju säkert till stor del på överpriser.

Hade en liknande bil som din också svensksåld -00 , stålgråmet med svartskinn, sportstolar, xenon 18" + 16" mm. Bilen var i mycket fint skick och hade rullat ca 10" mil, fullservad med bra däck. Efter mycket annonserande och skambud fr diverse oseriösa typer sålde jag den för 163".
Detta var 2 år sedan...........

Glöm inte bort att det finns svensksålda skräpbilar heller, salt är ingen bra miljö för en BMW som är ganska rostkänsliga numera tyvärr.

Wadstedt79,

förklarar bra varför jag aldrig kommenterar priset på treseriebilar längre.

Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Tror nog också att du kan få ut mer, skulle nog lägga mig runt 150".
Så vanliga är ju inte en 328 ci svensksåld med den utrustningen och milen.

Tror att svensksåld gör den attraktivare för den stora massan.

mvh
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Finns otroligt många annonser med mer eller mindre överpriser, glöm inte det. Därför är jämförelser med andra bilar som är utannonserade ganska värdelöst, ingen vet ju vad dom går för i verkligheten.
Har för övrigt inte full koll på värderingen på den här biltypen för tillfället så jag avstår att gissa.
Korak

Även om jag inte säger att det är omöjligt (den sista ******* är inte född än) så tror jag det blir mycket svårt för henne att få ut 150" i slutpris även om den är svensksåld, har mycket utrustning och "lagom" mycket mil.

När jag sålde min sve.sålda 328 Coupé -00 för två år sedan så låg den bland de billigaste av alla liknande bilar ute på annons ändå så var det dödstyst på telefon. Ok visserligen hade jag aut vilket kanske inte de flesta vill ha i en 3 serie coupé och sen hade ju inte jag M-pkt. Tror ändå inte den lyckats hålla priset så bra på de två åren som gått sen jag sålde min bil.

När jag var "rookie" här blev jag lite småirriterad på tex simon_en, jaken, kalle mm för att jag tyckte det undervärderade bilarna jag bad om värdering på. Efter att flera ggr sett hur nära sanningen deras värdering låg så var jag tvungen att tänka om. Visst kan alla bomma ibland och man kan ju inte förutspå om det kommer nån tok och vill ge kanske 20-30" över marknadsvärde för att färgen är rätt osv men oftast ligger de gamla rävarna på AP kusligt nära sanningen i sina värderingar.

Simonen: De saltar även i tyskland, friskt dessutom.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
wendtan,

tack(lucka) för upplysningen. Min poäng var att ifrågasätta den slentrianmässiga generaliseringen om bilar som inte sålts som nya i Sverige.

Jo, jag förstog nästan det, ryktet om att alla tyska bilar är 100% rostfria och så enormt mycket mer välvårdade är snart ikapp den generaliseringen dock :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Brukar aldrig diskuter i dessa trådar men jag bytte in min 328ci och fick 110.000 med 14.800 på mätaren utan m-paket och sportstolar, men med navigation, men den var väl i toppskick. Och då menar jag som ny. hehe putsat flitigt genom åren.

Här är min gammla pärla. Länk

Det jag vill säga är folk oftast frågar vad bilen är värd, men det är ju jätte svårt att svara på. Beror ju på om du säljer privat eller byter in den. Som notering så blev jag bjuden allt från 80.000 till 120.000 i inbyte på en Z4. Och då kollade jag med olika firmor i hela landet.

Enligt några BMW säljarna så är e46-Ci väldigt lättsåld gemfört med många av de andra modellerna oavsett utrustning.

MVH
ALF
Qvarnström
Ca 125.000kr om den är i bra skick
Jag tror också att du kan få mer än 130' för den. Jag gjorde en koll på bilpriser.se och fick värderingen 137'-148' vid privatköp. Om bilen är fin så borde den hamna någonstans i den övre delen av det intervallet, kanske runt 145'. Observera att detta är slutpriset, du bör förstås annonsera högre än så.

Mvh Johan
gn
86
gnator
M3 E46 SMG II
Fick 146k för min 328 ci -00 igår :)
13000mil, navi/TV, 18" bbs Lm ej M-paket..
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
gnator: hur länge har du haft den? tror jag var lite spekulant på den förra året då jag letade E46. men priset.. då 189k kr var i överkant. Men de borde varit den..

// M.v.h. Daniel
gnator: antar att du måste skrattat hela vägen till banken....

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
gn
86
gnator
M3 E46 SMG II
Spajjs
Ja d är möjligt att du va intresserad av den, har haft den i 2,5 år .. har lagt ut den några gånger bara för e se om nån betala bra, allting är ju till salu så länge man får bra betalt

Rolex
jo då ja e nöjd, har dock inte skrattat hela vägen til banken eftersom jag inte vart där, ska punga ut stålarna direkt. M3 E46 väntar..
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
gnator: måste vatt den. såg även bilden på blocketannonsen precis o de va samma som en av dom jag fick mailat till mig =)
Vart riktigt sugen på den, men tänkte på en sak. Var navi/tv eftermonterad? Inga 328 fanns väl med det orginal?

// M.v.h. Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.