AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.766

framskärmar E30

tu
267
turboputte
320i- 84 turbo
318i- 89
ska skaffa nya framskärmar till e30;n och undrar om det är någon som har testat Motornords skärmar som dom säljer , hur är passformen på dessa ?
E3
1.828
E36
USA bilar
Är det NOR eller Klokkerholms skärmar de har så lär de passa bra, men är det ex Per Lage så kan det vara si och så..
Pris? Har du kollat runt och jämfört priser,, kan skilja en hel del..
tu
267
turboputte
320i- 84 turbo
318i- 89
vet inte vad det är för märke på dom , 800kr/st kostar dom iaf. Finns det nåra andra som säljer förutom BMW ? Tex glasfiber är oxå intressant.
E3
1.828
E36
USA bilar
Vill du ha bra glasfiberskärmar så ska du kontakta Anderbrandt i Kåge, de seriösa dragracingteamen handlar av han, sen finns det ju en uppsjö av andra tillverkare också, vill du ha billiga halvfabrikat där du får lägga ner mycket eget jobb så har du RP i Kalix
Vill du ha plåtskärmar så rekommenderar jag än en gång Länk jag handlar allt där numer.. Har ju tom fått mig eget kundnummer med faktura och allt... Skulle gissa att dina skärmar landar på 4-500:- jag gav 400:- till E36, 450:- till E34
e36: har du dålig erfarenhet av rp i kalix?
jag har huv,taklucka,skärmar,baklucka,ryggstöd,reserhjulsbalja på beställning så det vore bra om det blev justa grejer därifrån
eller var det bara skärmar du beställt?

"Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower"
E3
1.828
E36
USA bilar
Jag har personligen aldrig köpt något därifrån, och kommer aldrig att göra det heller. Jag har sett saker han gjort... Tunna, fladdriga saker, med dålig passform.. Inte ens tillputsade i ändarna så glasfibermattan fransar fram och kanterna skyddas av mask.tape, det gäller inte bara skärmar utan allt! Jag har sett såväl skärmar dörrar, bakluckor och huvar, Usch! Lägg penagarna på riktiga saker istället. Du har som jag skrev en hel del jobb med att få fason på bitarna
ew
189
ewert84
320ik 88
jag köpte en framskärm på micro (per lage)
PER LAGE har ingen egen tillverkning utan den framskärmen jag fick kom från NOR Länk som hade köpt den av EMBO Länk i italien

så NOR är både tillverkare och grossist
och den skärmen jag fick var inget att ha
Ti
608
TimS
325i -88
lyfter en gammal tråd men...

varför var den inget o ha? har själv tänkt beställa från NOR...

vad var det som var fel?

Mvh Timmy
ew
189
ewert84
320ik 88
De övre hålen stämde inte riktigt så skärmen hamnade för långt bak för att få fast den främre infästningen och fick jag fast den då passade inte den nedre m.m.

Jag hade nog väldig otur med den skärmen.
(Det hade nästan varit lättare och göra en egen av en plåt skiva)

jag köpte en original skärm från skroten till slut
Ti
608
TimS
325i -88
oj så pass. kanske man ska testmontera innan man skickar på lack då...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.