|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
|
Slutsats: -Mappning ÄR bättre än chip. (Bortsett från det ekonomiska perspektivet) -Chipning är en budgetvariant av mappning. -Inget av alternativen ger jätteeffekter men körbarhet på mellanregister känns av enligt många, bla mig själv. (Sugmotorer) -Det står var och en fritt att välja sitt eget alternativ. (Eller inget av dom!) Låt mig få sista ordet nu snälla, hehe.. |
|
|
Sorry Bmw-lelle hehe Tycker bara att det blivit lite många inlägg med Har man inte råd att köra BMW eller har man BMW så finns det kulor ?? Det där är faktiskt ren jidder från dom som säger så Kolla den faktiska kostnaden att äga och köra BMW så ser man att det i många eller de flesta fall är mer ekonomiskt att köra och Äga BMW Vad kostar inte en volvo i service reservdelar osv För att inte tala om Andrahandsvärdet M som i Motor |
|
|
Så egentligen är BMW inget annat än en fattigmans-Volvo? ;-) Flåklypa |
|
|
Alaska: Av ren nyfikenhet så måste jag fråga.. Är det ekonomiskt försvarbart att mappa en 328 utan turbo? Vill bara ha din personliga åsikt.. Hur går det med adressen till en Powerchip återförsäljare? Z MMM Coupe |
|
|
Hmmm måste faktiskt hålla med om att mina BMW har varit de billigaste bilarna jag ägt i service och reservdelar - dock djvl dyra att köpa! Vad gäller körbarhet i mellanregistret utlovar Unichip bättre vrid! Har sökt och sökt med - jag hittar inga vridkurvor på BMW 328 hos någon chip leverantör som ger märkbart bättre vrid! |
|
|
Jag blev fundersam över detta uttalande som alaska1 gjorde.. alaska1 skrev: CITAT:Vad gäller körbarhet i mellanregistret utlovar Unichip bättre vrid! Har sökt och sökt med - jag hittar inga vridkurvor på BMW 328 hos någon chip leverantör som ger märkbart bättre vrid! /SLUTCITAT Vad menar människan? Att Unichip kan något som "chip" leverantörerna inte kan eller att det helt enkelt inte går att få mer vrid ur en 328? Om effekten ökar så måste vridmomentet öka. Nu är jag inte helt klar på uträkningen, men vridet har klart samband med effekten i en insugsmotor. Du kan inte öka det ena utan att öka det andra. För övrigt funderar jag på om vi kommer så mycket längre. Då Mad BMW Raper gått över till rena personangrepp så föreslår jag att vi lägger ner diskussionen. Fotnot: Jag har svårt att frstå Mad BMW Raper´s påhopp. Ett diskussion forum är till för att ventilera åsikter. Även jag har fått tänka efter och undersöka fakta om chip-trimmning kontra mappning för att just vara säker på mina argument för "mitt" val. Att rannsaka en trim-metod med hjälp av skeptiker är det bästa sättet att själv öka sin egna kunskap i frågan. Många av argumenten som alaska1 framfört är genomtänkta och sakliga. Lite slarv har det varit, men även detta från "chip" sidan av lägret (mig själv inkluderad). Nu är vi som följt tråden lite klokare och lite mer skeptiska till utlovade effekter. Åtminstone till någon visar oss "bevis" på att det faktiskt stämmer. //amullo --- |
|
|
amullo: "Många av argumenten som alaska1 framfört är genomtänkta och sakliga." Tankte först att du hade fått solsting men insåg att det var avancerad ironi.. =) Z MMM Coupe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.