AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.303

Otäckt ostabilt vid 110+

he
18
herge
518i -92
Hej!
Min bil har börjat bli extremt ostadig och otäck minst sagt vid högre hastigheter. Innan kunder man "glida" i 160 utan större problem men nu räcker det med bara motvinden för att hela bilen ska bli hypernervös och en vindpust i sidan kan medföra att man nästan kör av vägen ibland om man inte parerar konstant med ratten. Mycket jobbigt som ni nog förstår och på fredag ska jag åka till holland vilket innebär en del mil autobahn så man vill ju kunna ligga över 110 i varje fall!

Någon som har någon idé om vad som kan vara fel? Känns som att styrningen är lite glapp och har funderat på om det kan ha med saken att göra

Ulf H
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Kan vara glapp i framvagnen,kolla ochså dämparna så inte dom är slut.Kör även en framvagnsinställning.

BMW e lag
Har det blivit efter att du satt på sommadäcken?
Vissa däck gör så att det spårar så man blir tokig, då kan det räcka med lite vind för att det ska styra fel.
he
18
herge
518i -92
Tack!

ska kolla up kostnaden för att fixa framvargnsinställninge imorgon då samt ta reda på hur man kollar glapp i framvagnen!

Har inte bytt till sommardäcken riktigt än måste lägga om till nya däck först så det är förmodligen inte där det spökar. I denna staden finns det dock 2839283^3434389 farthinder som säkerligen gör både det ena och det andra för framvagnsinställningen
De som gör hjulinställning brukar fördet mesta känna till de olika bilarnas svagheter.De vet nog vad det är som glappar.
Zo
20
Zoltan
320i Touring -00
523i -00
Jag ska in till verkstaden imorgon med samma problem. Jag hör av mig när jag har får veta mer.

MVH
Zoltan
Ne
35
Nextlife
320i Sedan -94
på framvagns inställning kollar dom allt som sitter iframvagnen annars kommer dom inte kunna göra en framvagns inställning ! :)

jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
inge kul med glapp i styrningen så man måste sitta å parera hela tiden!
jag skulle tippa på styrleder eller styrsnäcka.
Zo
20
Zoltan
320i Touring -00
523i -00
Verkstaden rekommenderade byte av silentblock 5000:- spänn :-( (4 st + arbete)
Ska dit nästa vecka.
he
18
herge
518i -92
ähm låter ju lite galet iofs men men. ska kolla det med en polares polare som är grym på att meka så får vi se hans utlåtande. vore ju skönt att slippa punga ut 5k :/
Zo
20
Zoltan
320i Touring -00
523i -00
I de här 5000 Kr ingår också byte av bärarmsbussningar bakom bromsen se svar 4 länken, utöver silentblocken.
Byte av silentblock kostar "bara" 2500:-

Zoltan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.