|
|
|
|---|---|
jimmy/bmw |
Hej undrar om det blir någon effektökning om man byter till racekat och extraktorgrenrör? Hur mycket isf? eller ger de mer utan kissen ? Mvh Jimmy |
jimmy/bmw |
och ändrars ljudet nått med extraktorrör ? |
|
Min uppfattning är att det inte ger så mycket. Om du vill öka efekten märkbart så bör du byta kammar, därefter sätta på extraktorgrenrör och racekat. Sen givetvis mappa om, då ger det märkbar effektökning. Det finns en massa "skoj" man kan göra, luftfilter chip "sportavgassystem" osv osv. Det kostar massa, ser och låter ball, men ger endast marginell effektökning. (kan även ge effektminskning) Först när du byter kam så kan du få nytta av dessa balla saker om du samtidigt mappar motorn. E |
|
|
Läste på en tysk sida att 323 är en av dem som är mest lönt att byta chip på då den i grunden är en strypt 325... Börja där och återkom med en objektiv bedömning.. Hittar jag artikeln ska jag lägga en länk här.... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Hittade länken, Intressant läsning... Bara jag inte satt igång ännu en "chip-tråd" nu =))) Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Länk "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
jimmy/bmw |
Jo om jag får råd så blir det ett chip eller en mappnig kanske :) |
jimmy/bmw |
Har funderat på att köpa en 3" byggsats efter kat med men ska jag ha 2 ljuddämpare eller räcker det med en ? Eller blir 3" förstort ? |
|
jimmy/bmw här kan du läsa om allehanda motorkunskap bl a om avgassystem Länk Mvh Danne |
|
|
Håller på att spara pengar till en -99/00 328:a. Funderade på att byta insug, Qvarnis-chip och eventuellt sport kat. Kan finnas en risk att motorn hamnar i obalans med de förändringarna dock. Kanske byte insug och en mappning är klokare sätt att spendera pengarna? Vad är bäst? Vad får jag mest effekt för c:a 15 lök? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.