|
|
|
|---|---|
| Tjena satte på sommardäcken igår och upptäckte en störande sak. Har köpt nya däck till fäljarna för dom var som satt på var helt slut så fäljarna är balanserade på däckfirman, men nu när jag har däcken på så vibrerar ratten när jag kommer upp i 60 och vibbar imellan 60-90 sen slutar det, det är bara ratten som vibbar och det är lite mera än jag tolererar så vad kan felet vara? kan slitna centrumringar vara orsaken? MVH | |
|
far och balansera om dom på däckfirman igen... funkar inte det så har du troligtvis nåt glappt i framvagnen (spindellederna?) |
|
| kan ju testa att balansera om dom, men med vinterdäcken är det inga problem alls, så felet ligger ju i däcken lr? | |
| Har samma problem och har fått tips om att balansera hjulen direkt på bilen - hur det nu sånt går till :) | |
| Prova att sätta framdäcken bak.blir det inte bra då, är det något fel på balanseringen eller däcken. | |
| Du kanske behöver space till fäljarna så att dom centrerar centrumet på navet gör dom inte det så får du obalans. | |
| det satt centrum ringar i fälgarna men dom var lite blaskiga, så kan det vara dom som är felet? jag ska ut och kasta om däcken så framdäcken kommer bak så får vi se. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.