|
|
|
|---|---|
Mr Magic |
tjing det är mycket snack här om kvaliteten på fälgkopior, var kan man köpa bra kopior? är det någon här som har handlat hos storstockholmsdack.se?? tänkte investera i 18" E60 M5 kopian till en E39 touring, det skiljer ca 1500kr hos handlarna men däckvalet har ju en viss inverkan på priset iofs. hur mycket bör man sänka för att det skall se snyggt ut? Visst är det "gött" att våren är här...... |
| jag har dom fälgarna utan sänkning på min e39 touring! maila mig så kan du få bilder! min bil är inte sänkt! | |
| Länk | |
Mr Magic |
har skickat mailen till dig pelle525 swunge: maffit till mörk lack Jobbiga att tvätta eller? ingen bra vinterfälg :-) |
|
Mr Magic: Dom är lite jobbiga att tvätta! men jag hård-vaxade dem innan jag satte på dem.. Så en så länge har det gått bra att spola av dem med slangen! Snart dax för vaxning igen.. det sparar tid!! För dom är riktigt svåra att rengöra i de smala spåren. Fast det löser man lätt med en vanlig diskborste :) |
|
| jag har inte fått något mail? | |
| Skulle tro att kopiorna tillverkas alla på samma ställe , det är inte samma kvalite på lacken som original men det kan man ju fixa genom att lämna på pulverlackering när dom börjar bli skabbiga. | |
Mr Magic |
DET måste jag göra direkt tydligen. Var hur försiktig som helst när ja monterade men lik förb.. skavdes lacken av. Handlade på ett annat ställe än det ja nämde ovan för den delen. Vilken tur att fälgarna är snygga att se på, men det blir nog lite sänk fram iaf. pelle525 : skickade powerpost till dig. |
|
Mr Magic Jag köpte E60 M5-fälgar till min Touring och jag har även sänkt bilen, så är du nyfiken på hur det ser ut med sänkning så kan du gå in och titta i min användare på bilar. PB |
|
| har precis köpt ett set M5 kopior och mäkte oxå att lacken var lite känslig,annars tror jag som er andra dom tillverkas säkert på samma ställe,har oxå hört att BMW bedriver häxjakt efter tillverkarna,har ett problem var snål angående däcken och har nu vibrationer,snålheten bedrar sig,skulle ha varit här inne innan så hade jag nog satsat på dom dyrare alternativen. | |
Mr Magic |
Mediken: Vad köpte du för däck? ja tog tyfoon och är hyfsat nöjd. Petrus: Hur mycket sänkte du?? |
|
Jag sänkte den 40mm fram. Bak är den sänkt via nivåregleringen så där vet jag inte hur mycket det blev. PB |
|
Mr Magic |
Låter mycket med 40, blev det stötigt?? Snyggt blev det iaf. Funderar på 20-30 mm själv. Har blivit påkörd så jag löser nivåregleringen när kofångaren byts. |
|
Lite stötigt är det ju, men inte så farligt ändå. Hade jag bott så att jag måste åka grusväg varje dag hade jag inte sänkt den så här mycket. PB |
|
|
Det tråkiga med kopior är att de ofta väger som satan, d.v.s bilen blir tröttare i accelerationen Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
| mr magic: jag köpte däck som heter antyre, det har blivit lite bättre , men ska skifta så jag har däcken som har lite mindre med balans vikter fram.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.