|
|
|
|---|---|
|
hallå undrar om någon vet va man ska köra med för spackställ omman ska köra m20 och zf dizelådan? går det med e30 orginal eller? någon som gjordet det? mvh///Axel jag kan stava jag är inte rädd :) | |
|
Har inte diesellådan och inte M20 heller, men en ZF från en sen 525 ihop med M20 svänghjul och koppling i min E30, så det borde bli rätt lika. Använde E30 spakställ (aluminiumgrejen) och ZF spak. Blev tvungen att korta röret som överför själva växlingsrörelsen för att lägena skulle hamna riktigt rätt, annars hamnade neutralläget lite för långt fram. Ett annat tips i sammanhanget är att använda kopplingsarmen från gamla Getraglådan istället för ZF, då passar det bättre till M20. Tänk på att du måste ha ett annat stödlager i veven också, gamla är 12x32x10 och ZF är 15x32x10mm. |
|
| Vilken bil satt denna ZF-diesellåda på? Var det 324TD/524TD så borde den passa, men om det är den från 525tds så kan det bli värre. Den dieselmotorn är så vitt jag vet nära släkt med M50, och har sannolikt samma bultmönster. M20 och M50 har nästan samma, men det är vridet några grader - lådan kommer alltså att luta lite om du använder den. | |
|
zf lådan kommerfrån 525 tds.. bultmönstret ska passa fint va jag hört.. tror det va en bullt som iman inte kunnde använda.. ingen som har dizellåadan på m20? jag kan stava jag är inte rädd :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.