|
|
|
|---|---|
|
tänkte måla om listerna som sitter invändigt i bilen 4 st i dörrarna och dom 3 som sitter fram i bilen. Undrar lite om nån gjort liknande och kanske kan ge knep eller om nån säga om man måste slipa ytan lite för att grundfärgen ska fästa. Sen gå på med vald färg och avsluta med klarlack. nån som har tips eller kanske bilder på liknande ideér. | |
| Har tanke på att göra samma ingrepp på mina lister men tror att det enklaste och bästa sättet är att lämna det åt en lackerings-firma. Självklart säkert dyrare men lika säkert blir det finare gjort. Eller...? | |
|
Kolla i mitten av min blogg: Länk Jag plockade av allt och mattade ner de. Sen sprayade jag själv 2-3 lager med burkfärg i utvald kulör. Jag ville ha de matt så de blev ingen klarlack för min del. Håller riktigt bra och jag är mycket nöjd med resultatet. |
|
|
Jag har lackat mina med svart metallic på en lackfirma, ca 1200 kr. Blev perfekt. /Gunnar /Länk |
|
|
Jag slipade ner min interiörlister,köpte färg på burk,aspensilver,samma som bilens nyans,sprayade på 5 lager,hade sedan på 5 lager klarlack och resultatet blev mkt BRA. Har bilder på listerna i mitt galleri. Lycka till och se till att ha god ventilation! Bmw=Bil_Med_Vett |
|
|
Hej Ja många smådetaljer kan man lösa på egen hand, och resultatet kan bli mycket bra. Men är man osäker eller det gäller lite större detaljer, så är det nog bäst att man lämnar det till lackerare. Prova att göra det själv, skulle det gå åt skogen så kan du alltid lämna in det till en lackerare senare. Lycka till :) Kan samtidigt passa på att tipsa om LackForum på: Länk Som enbart handlar om lackering. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.