AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.215

Flödar i fuelrail med tändninng av?

Ko
663
Koffe
320iC -93
Ok, here we go:
Min bil är inte helt frisk... Handlar om en 320ci e36 -93. Nån gång per år är den svårstartad... mycket svårstartad. Efter att man kört på startmotorn nån minut brukar den hoppa igång och gå bluddrig utan tomgång en stund, för att sen styra upp sig och gå problemfritt igen. Trodde så skulle vara fallet igår oxå när den inte startade men nu var den stendöd. Batteriet är fräscht och startmotorn går runt som den ska, men inget livstecken.
Drog loss bränsleslangen och petade ner den i en petflaska och slog på tändningen - flaskan fylldes, dvs pumpen pumpar.
Satte tillbaks slangen och provade att starta, men återigen gick bara startmotorn, men den tände inte.
Och nu till det lite oroväckande: Om jag slår igång tändningen så hör jag något som låter som luft i fuelrailen. Man kan höra hur det flödar, nästan som ett element som behöver luftas. Slår jag av tändningen så fortsätter det! Låter även som nåt relä som tickar, även då tändningen är av! Rycker jag minuspolen på batteriet så tystnar allt (gudskelov =). Det förblir sen tyst även om jag ansluter batteriet igen, men slår jag på tändningen så hör jag "forsandet" igen, och slår jag av tändningen så fortsätter det. Ska pumpen fortsätta gå tills systemet har tryck, även om jag slår av tändningen? Verkar farligt om det blir en läcka nånstans =) (har inga synliga läckor, och det luktar inte bensin nånstans).
Det känns ärligt talat rätt läskigt att veta att nånting kan ske även om tändningen är av, så nu är batteriet urkopplat.
Kan man höra bränsle som flödar genom fuelrailen? (Kanske är trycksensorn/returventilen trasig så jag aldrig får upp tryck?)
Varför forstätter ljudet av "flöde" även om jag slår av tändningen och tar ur nyckeln?

Bitte hilfe!

MVH
//Koffe, orolig och konfunderad
Har du löst ditt problem? Hör även detta jobbiga fräsande efter startförsök. Flera långa sekunder.
Har du löst ditt problem? Hör även detta jobbiga fräsande efter startförsök. Flera långa sekunder.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.