|
|
|
|---|---|
|
Jag ska ställa av min bil i nästan en månad pga att jag kommer ha så mycket jobb nu framöver och åker firmabil. Om jag aktiverar CODE i färddatorn kommer det vara aktivt hela tiden? I instruktionsboken så står det att den lilla röda lampan kommer släckas efter 36 timmar. //Per | |
|
Bra fråga men troligt är väl att det är aktivt hela tiden men att lampan släcks för att spara på battriet. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Funderar på att sätta i en rattkrycka istället och skippa codespärren. Den kanske får fnatt sen när man ska starta den om nån månad. //Per |
|
|
Använd du den utan att bekymra dig. Jag har gjort så i flera år utan problem, har tom stått tills batteriet har varit helt urladdat men ändå fungerat! Och ja den slocknar bara för att spara ström. |
|
| Snor tråden lite.. Hur fungerar det där med Code egentligen? vad gör den och hur gör man? | |
|
Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
|hero|: Lite kortförklarat; När du har nyckeln i radioläge så trycker du på CODE och slår in en kod på 4 sifror med 10-talknapparna sen trycker du på S/R och vrider av nyckeln och då börjar den röda lampan att lysa. När du sen ska köra bilen igen och du vrider på tändningen så får du upp CODE i färddatorn och då slår du koden som du slagit innan och sedan går bilen att starta. //Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.