AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
840

318is -90 lågmilare

Pe
26
Peter M
520i -88 E34
Har lyckats hitta en diamantsvart 318is -90 som bara gått 9500 mil. Den är Dinolbehandlad och är 99% rostfri, dvs det enda som finns är lite bruna prickar i skärmarna efter stensprut. Inte en fläck på dörrar eller baklucka. Underredet på bilen är kolsvart. Måste vara rätt ovanligt med så lite mil eller?

Ha! 9500 mil = skruvad tänkte jag först också, men dokumentation finns och jag har även kollat med tidigare ägare. Det är ärliga mil. Bilen känns väldigt tight. Det som är lite trist är att det finns några små skavanker på bilen, om det inte vore för dessa skulle man kunna rekonda upp bilen till mycket nära nyskick.

Det konstiga är att den viner i motorn, jag misstänker att det kan vara nägon kamkedjan. Någon som har tips?

Den går även oljämt på tomgången och vill nästan lägga av ibland när man gasar till och släpper gasen (Har haft en 318is tidigare som också var lite så, är det nåt typiskt för just is?)Undra vad det kan vara?

Har även inköpt ett simons sportsystem då bakre burken är lite murken.

Hoppas verkligen att jag hinner/orkar fixa dessa smågrejer, jobbar ganska mycket. 318is är verkligen en kanonbil tycker jag. Annars kanske jag kan tänka mig att sälja bilen till RÄTT köpare, det är ju synd om den bara blir stående, men jag vill nog helst behålla den.

Tips mottages tacksamt!

al
72
alex!
E30 318iS 16v - Såld
E87 120i M-Sport - Såld
E86 Z4 3.0si Coupe - Såld
F11 520d M-sport
Får gratulera till köpet! 9500mil e ju skit fint!
så var min is med det var lmm som var trasig
Pe
26
Peter M
520i -88 E34
Det låter ju helskumt om en lmm kan ta slut på 9500mil, vilka skitgrejer i så fall. Den har ju inget konfilter eller nåt sånt heller som sägs kunna vara skadligt med filteroljan som fastnar på tråden.

Sitter det tomgångsmotor på is?

Att en LMM går isönder efter 16 år är för mig inte särskilt konstigt.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Pe
26
Peter M
520i -88 E34
Nja, den borde ju hellre slitas ut av att användas, inte paja av att stå i ett garage större delen av tiden kan man tycka.

Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
viner det inte från bilen när katten är igensotad?
Pe
26
Peter M
520i -88 E34
Kan det? Hur skulle det uppstå? Det verka låta från motorn i a f.
Bilen går mkt bra på höga varv, så den verkar kunna andas.

:Peter M

jag vet lmm som pajat efter 2000mil visserligen på merca men ändå
och min is hade gått 12000mil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.