|
|
|
|---|---|
|
hej. Min bil går lite ryckigt och skakar lite när jag accelererar..vad kan detta bero på? Bilen är en e30 318i. | |
|
ingen som vet? :( |
|
|
Min 318i -87 går också ryckigt och skakar när jag accelererar, men bara på låga varv. Så fort jag kommer över ett visst varvtal försvinner det. Skakar din hela tiden? elpe300 325'an: Länk |
|
|
Nej den är precis som din..skakar på 1-3000 varv typ..eller nåt sånt, känns jävligt illa faktiskt..vi behöver hjälp :) |
|
|
Jag har provat att rengöra kolbanorna i lmm'en, men utan framgång. En liten misstanke är att kallstartsspridaren har hängt sig i öppet läge, så att motorn får för mycket bränsle. Bensinförbrukningen ligger på lite mer än litern, så det är kanske en trolig orsak. Ska leta upp Haynes rephandbok och se om jag blir något klokare. Kanske att det är något läckage på insugningssidan. Ska kolla med startgas där. Skriver givetvis här om jag löser det. Lycka till själv. elpe300 325'an: Länk |
|
|
jag har en sådan handbok!! |
|
|
Kolla där! Där finns en felsökningssida sist i kapitlet om motorn. elpe300 325'an: Länk |
|
|
japp ska göra de..skriver igen när jag kollat..har du msn? |
|
|
Jag hade plötsligt problem med ryckig gång på min 325´a.. Jag testade att byta bränslefilter men det hjälpte inte.. sen mätte jag upp motståndet i tändkablarna.. då var det en som var av och en som nästan var av.. och en tredje som var dålig.. Jag bytte därför till biltemas siliconkablar plus nytt fördelarlock och rotor. Sen gick bilen kanon igen! Så kolla tändkablarna! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.