AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.124

Dubbla takluckor E34 Touring fastnat i tiltatläge

Be
193
Bekeris
540i Touring - 94 (skrotad)
540iAT - 98
Hej !

Som rubrik, öppnade den främre luckan idag. Började knaka (smälla) under öppning så stoppade omdelbart öppnings proceduren. Tryckte in knappen så att luckan skulle åka fram igen (vilket den gjorde, har gjort). Men den har fastnat i tiltatläge. Har försökt med verktyget att rulla ner den men det går inte den är fast. Har testat att dra bakden igen men då det smäller ordentligt efter lite mindre än hälften så har jag stoppat där.

Har testat med nyckel i dörrlås men det hjälper inte heller.

Någon som vet hur man kan göra?
Be
193
Bekeris
540iAT - 98
Sökte runt en hel del nu, på 7-serie forumet hittade jag tipset att man skulle hålla knappen intryckt i ca 20sekunder då det ska nollställa en felkod. Efter ca 20 sekunder så ruckade luckan på sig och så föll den ner i sitt rätta läge *skönt*.

Hur ska man gå tillväga för att smörja luckorna? Smällarna som hörs när man öppnar, vad kan dem bero på? I vanliga fall så brukar det väl knaka en del men nu så smäller det.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Smällarna lommer från morotn o viren. Det tyder på att det kuggar inte riktigt som det borde. Du kan hjälpa till o trycka den med hand medan motor går.
Du kan smörja skenorna som luckan glider på o viren men då måste du riva takinredningen.

Hade plockat ut min igår. Det är 2 mans jobb o tar tid...

Be
193
Bekeris
540iAT - 98
Lust att komma till värmdö och göra om allt idag? Bjuder på kaffe =)
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Näää lite förlång kanske en annan gång :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.