|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är det ett bra ide? Till M5 3,6 -90 Extracktorgrenrör Racekat 3" system hela vägen från racekatten 2 st 3" simons eller ferrita ljuddämpare. Fullflödes eller "vanlig"? Mellan extracktorgrenröret-racekat hade jag tänkt ombygga så det blir "2-1" system. Öppet sportluftfilter. Vilka är bäst? K&N? MICRO? :) Chippa. Vilken trimchip är bäst? Tacksam för svar! Johan | |
|
extractor, 3" och en mappning känns som om det ger mest effekt... sportluft filtret gör varken till eller från... skapar i längden mest problem.. // Erik |
|
|
å race katten såklart... ger kanske inte så mycket effekt, men en betydligt kvickare gasrespons // Erik |
|
jimmy/bmw |
hur mycket kostar en racekat? |
|
Heinz_Keller. Tack för dina åsikter! Skippar nog öppet filter. Kollar med sportluftfilter till original burk istället.. Hur och var kan man mappa? Vad gör dom med bilen? jimmy/bmw. Gissar på 3000-15 000, beroende på kvatlite, märke o sånt.. Fler åsikter är välkomna! MVH |
|
|
Har maskinen rullat långt? isf börja med att gå igenom maskinen, byt kamaxlar och montera ett friflödes system samt opptimera motorstyrningen till det. Hade tag i en e34m5a för någon månad sedan (som nu är såld igen), den har dito ändringar utförda och gick fullt ut till varvstoppet på 5ans växel. (7800rpm) Simons=skräp, Ferrita(har dom någonsin visat ett flödesdiagram på sina grejor?) Sen skippa det där med 2-1 system på en s38 maskin. Det kostar en bra slant att byta ut kamaxlar osv men bilen får en mkt trevligare gång, det kan jag lova dig ;) |
|
|
Den har snart rullat 20600 mil.. Rekommerar du: Kamaxlar. Var kan jag få tag i trim kamaxlar? Extracktor och en full flödes ljddämpare. Vilken ljuddämpare är bäst då? Skippa katalysator? mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.