|
|
|
|---|---|
|
Hej............ Vet nån var man kan köpa bra syntetiskt sämskskinn...typ sånt som man kan handla på Ditec......köpte ett där för ett tag sen men man får ju slanta upp närmare en femhundring har jag för mig | |
| För sju år sedan köpte jag ett sämsskinn hos mr cap. Det fungerar fortfarande mycket bra. Själv ska jag testa ett waffle microfibertrasa. | |
| Köp på OK, funkar utmärkt! | |
|
jepp. OKQ8 har äkta sämskskinn... Men köp för all del inte nåt skämt på burk... nej, äkta sämskskinn ska det vara.. runt en tvåhundring har jag för mig // Erik |
|
|
Det går två dåliga på varje bra äkta sämskskinn. Och där det var bra skinn förra året kan det vara dåliga iår. Beror förmodligen på att det är naturprodukter. Men ett bra äkta sämskskinn är oslagbart... |
|
porta |
Testa en waffle weave, du blir inte besviken. |
|
Köp en microfiberduk.. funkar mycket bättre =) // M.v.h. Daniel |
|
| Prova med en gummiskrapa och eftertorka med en handuk=kanon | |
porta |
Eller först gummiskrapa och sen med en waffle weave. Kanon. |
|
waffle weave??? Vad är det för bra sak och vart hittar man? Meguiars microduk funkar oxå bra. Men tokig som man ju är letar man alltid efter ändå bättre grejer. Niklas Fransosen |
|
porta |
Fransosen: Vilken duk använder du till att torka? Är det Meguiars Supreme shine, den gula? Här finns waffle weave Länk |
|
Porta, ja, den gula, med svart band, som är lite "rutig" i ytan. Ska dock även skaffa en som är helt "slät" den som heter micro nåt, med gult kantband. Vet inte om kantbandens färg har nån betydelse, men så ser dom ut i vart fall =) Pratade med en kille på Meguiars, som rekommenderade den tillsammans med en NXT generation vax för att få den där sista glansen. Min bil är iofs DITEC-behandlad men jag vill åt den sista glansen. Enligt honom var det inga som helst problem med att vaxa en DITEC-bil. Kollade på din länk, tack för den, och det verkar vara ungefär samma som den jag redan har. NIklas Fransosen |
|
porta |
Fransosen: Då har du en Meguiars water magnet, samma konstruktion på den jag skickade. Om du menar den gula, så heter den supreme shine. Kolla på länken jag skickade, där finns det en microfiberduk som heter SP80. Det är ngt som jag kan rekommendera, har både den och Supreme shine. SP80 är av mkt högre kvalité. |
| håller med city69 angående handduk, jag var på porsche där min kollega skulle tvätta/byta hjul på sin 996 turbo s cab, vilket men ändå bör anse vara en bil men inte slarvar alltför mycket med, och de sa att en gammal välanvänd frottéhandduk är överlägset ett sämskskinn, kanske kan vara värt att fundera över? | |
|
Porta, ja så heter den. Jag gick in och beställde en sån där SP80, men vart lite chockad när post/frakt vart dyrare än "trasan" Inte märkligt att Posten har svårt att få det att gå runt. Hoppas nu att den verkligen är bra =) Ska bara försöka komma iväg och köpa det där NXT Generation Vax med. Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.