|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| Tackar ! Det var skillnad på pris. Jag ska prova lite innan . Annars ska jag låta nån bilstereo firma kolla vad som behövs och hur man ska gå tillväga. | |
| Hämtade Nakamichin idag , provade lite hur den kommer passa bilen och kan säga att den smälter klockrent in i BMW. Finns 9 färger att skifta på att de färgena är inga problem heller. Jag får hjälp på onsdag och vi ska börja med att dra helt nya kablar till allt.. För det behövs nog inte Canbus. | |
|
Vad gav du för Nakamichin? Örjan //Örjan C |
|
| 6500 kr ... den kommer bli så nice i bilen. | |
|
Då är ljud bygget nästan klart. De låter grymt bra. Ska först säga att alla kablar är nytt dragna och utan CanBus de enda som försvann ur bilen är klockan på färddatorn. Låter så grymt bra .. Leth electronics i sollebrunn ska ha stort tack för de här att de lyckades. Nästa bygge blir en 8" bas på högra sidan hjulhusen. Det blir en Kicker . Slutstegen är monterat på vänstra sidan hjulhuset. Det är snyggt , proffsigt ! Steget driver dörr högtalarna , basen under stolen går genom slutstegets filter 12db plus 24db delning till subben . Bakre högtalarna spelar från stereon.. Jag är nöjd och alldrig haft bättre ljud i bilen. Tom sa monteraren att de var en av de bästa bilar han byggt. De som jag blev förvånad över är att basen under stolen lät så bra , man skulle inte egentligen haft sub. Så min 12" RF låter lite slö i snabb musik och den är sämst nu i mitt ljud system.. Så det är min nästa projekt som sagt. |
|
| Jag var inne i bilen och lyssnade på det goa ljudet. Sen började jag pilla på grejerna och märkte att det är färddatorn som inte fungerade men den som visar bränsleförbrukningen fungerade men klockan och allt annat var borta och visar varningstriangel. Det verkar som canbusen behövs ändå. Detta kommer att åtgärdas snarast och han ska fråga bmw lite om det här med canbusen och om det går att montera stereo utan den. Jag har canbus men han ville prova utan. Ljudet är kanon helt utan störningar. | |
|
Kul att det låter bra!!! Hoppas att canbusen löser problemet - var köpte du den ifrån föresten? Kan du lägga upp bilder någonstans över din installation?? //Örjan C |
|
|
Jag är så glad att fungerar få ljud i ettan oxå :-) CanBussen fixade jag genom BRL... Jag vet inte om jag kan lägga här om man inte är Pro medlem.. Ska försöka fixa lite bilder senare. |
|
|
Den bas som kommer nu under stolen är helt otroligt . Förr trodde jag nästan att de inte fanns nått alls. De gör gott att de får lite extra kraft så att de pumpar i byxbenet ;-) |
|
|
Är du fortfarande nöjd? Flera erfarenheter att dela med dig av? Bilder!?! //Örjan C |
|
| Jodå allt nöjd med anläggningen. Bilder finns fast Kicker basen saknas fortfarande. Ljudet har fått bra kritik och många har funderat hur kan de spela så bra när de tittar på de små elementen. | |
|
Om du inte kan lägga ut bilderna, kan du skicka dem till mig via mail? //Örjan C |
|
| Har lagt bilderna i min poweruser. Kanske inte de bästa bilderna men man ser nog något iaf. Kommer bättre bilder senare. | |
|
Snyggt - tackar!! //Örjan C |
|
| Tar bättre bilder sen när hela bilen är färdig. | |
|
Nu är bygget klart med basen och Rockford Fostegen gjort sitt. Är nöjd att de funkade att bygga ljud till ettan. Kickers |
|
| Mkt snygg lösning med basen!! , är det en 8:a? | |
| Tackar.. Det är en 8" Kicker. Tycker att den spelar bra och den är rapp i ljudet. | |
|
Leveransen börjar närma sig och för att kunna sätta igång med ljudbygget så snart som möjligt tänkte jag fråga efter några till råd från experten på att bygga i E87... 1. Om jag förstår dig rätt så köpte du till en CANBUS adapter från BRL. Var det den svindyra varianten som gör det möjligt att koppla in rattstyrningen, eller var det enbart kabel adapter?? Om du har den fulla varianten - fick du rattstyrningen att fungera med Nakamichin? 2. Var köpte du din adapter för att montera stereon i panelen? Vad kostade den? 3. Var monteringen av stereo + framsystem väldigt tidskrävande (=dyr)? Funderar på att lämna in på firma för att få jobbet gjort om det inte kommer att bli allt för blodigt dyrt... Tack på förhand för hjälpen! //Örjan C |
|
|
Jag sitter i samma tankar fast med E91:an.. Som det ser ut nu tänker jag köra en tvåstegsraket. (Har standardpaketet idag.) Steg 1. Byta ut dörrhögtalarna, dock 4" 2 ohm så det verkar vara väldigt begränsat utbud. Infinity Kappa 42.7i är väl vad det lutar åt just nu, lite overkill men ändå. Steg 2, om det behövs och ens är möjligt. Köpa ett slutsteg och sätt en liten bas i facket som förstahjälpenlådan ligger i, enligt denna modell: Länk -- eventuellt använda samma steg för att driva 6.5"-orna under sätet. Dock har jag inte öppnat upp än, så jag är faktiskt inte säker på om det ens sitter en förstärkare bak? Annars blir det jobbigt att få en signal bort till skuffen. :( Jag undrar dock som Oreo om det där med montering av framsystem. Jag lutar också åt att lämna bort det, men samtidigt verkar det nästan bara vara BRL som har Infinity och de är snuskigt dyra jämfört med vad de kostar i UK eller US. De kostar ca 90-110 Euro, i Sverige 1595 spänn!?!?!? Löjligt. Någon i Stockholmsområdet som är van vid att gå in i E90/E91-dörrar och känner för att tjäna en hacka på sidan om? ;) //H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.