|
|
|
|---|---|
| Har ett par Ronal R7 (8x18) som ska på min e34. Har haft dom på en e34 tidigare då med centrumringar. En av dessa centrumringar har under tiden i garaget fått fötter och försvunnit. Åkte in på däckverkstan och skulle se om jag fick tag i en ny centrumring. Detta verkar dock inte vara det lättaste. Måttet i centrum på fälgen är hela 82 mm (eventuellt 81,8 eller 81,9) vilket var bra mycket större än några andra centrumringar som fanns i Däckias listor. Någon som har en aning om vart jag kan få tag på sådana, tydligen speciella, ringar? Skulle även för skojs skull vara intressant att veta vad det är som denna fälg ska passa till. Gubben som hjälpte mig på Däckia sa att dom inte sålde Ronal och att detta var ett väldigt ovanligt märke, vilket enda bil dom visste att den setat på tidigare var någon 70-tals Saab. Stämmer detta? Jag köpte hjulen begagnade och vet inte som mkt om dom förrutom att dom är rätt snygga :) | |
|
Ronal gör fälgar till både det ena och det andra. Ganska vanligt till E34. Har själv orginal fälgar till en Audi 100 88 som är gjorda av Ronal också. Tyvärr vet jag inte var du får tag på lämplig centreringsring:( |
|
|
Ta reda på vem som har hand om Ronal i Sverige och ring dem. De vet hur du ska fixa detta. Momo har samma fenomen. De gör centrumringar i aluminium till sina fälgar... MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Ha någon verkstad svarva en uppsättning åt dig. Oändilgt mycket bättre med alu ringar än vanliga plast.. |
|
|
Jag försökte hitta vilka som sålde Ronal på deras hemsida men gick bet. Såg i alla fall där att dom är, som ni säger, ganska vanliga. Kände igen ett par olika modeller.. Men hur som helst ska jag kika runt och se om jag hittar något. mick 750; spelar det någon större roll? Jag tycker mig inte märka några problem alls med plastringar. |
|
|
Ring Svenska Fälg. De vet nog vem som har hand om argenturen. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Jäpps jag får göra så. Tack för tipsen. //Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.