|
|
|
|---|---|
|
Pulare mfl som verkar kunna varenda koppartåt i dessa bilar. Nu får ni stilla min nyfikenhet en gång för alla. Jag har sett en massa inlägg om mp3 och cd-växlare och alla verkar anse att man måste byta ut en äldre spelare för detta ändamål. Jag kollade med YAMMP, en svensk kille som bygger egna mp3 och fick följande svar: > Fråga 1: om jag förstår det rätt så kan man använda en standard cd-läsare och kopla den till en mp3 dekoder och sedan köra mp3? Ja. > Fråga 2: om så är fallet, kan jag då uppgradera min cd-växlare i bilen för detta ändamål? nja, det är inte säkert. Det beror på vilket CD-drev som sitter i. Det är sannolikt inte med IDE interface. > Fråga 3: om så, kan jag använda ngn av den hårdvara du har? yampp-3/USB spelaren har en programversion som kan hantera CD-spelare. Den är inte speciellt avancerat, men fungerar hyfsat. Känner ni till ngt om detta? vore onekligen ett smidigt sätt att lösa det på. Eller är det kort och gott så att det är omöjligt. Ps, har sökt på forat utan att hitta ngt vettigt svar. MVH Fredrik länk till yammp: Länk Det är aldrig för sent att ge upp! | |
|
glöm detta inlägg, har fått svar från herr pulare per powerpost redan. Jag är så ny på detta forum så jag fattar inte ens hur man ser att posten rullat in, trodde att det inte att mitt meddelande nått fram.. nåväl... Tack, Pulare för svaret! Bra val av dekoder, jag kör samma! Och till er andra....så här löd svaret: Hej Har aldrig hört talas om denna yampp-3 spelaren. Skulle hellre rekommendera att köpa en vanlig cd växlare av nyare snitt som kör MP3 format för då kan du ju använda bilens orginal skärm för kontroll av låtarna. Min erfarenhet av data prylar är att man måste vara väldigt kunnig samt ha ett stort tålamod för det brukar aldrig fungera som man vill. Det verkar vara en byggsats med display från en mobiltelefon mm. Ok om man vill ha lite sysselsättning man får många sömnlösa nätter. Jag håller mig till min Dreambox för tv tittandet det räcker med sysselsättning för mig. Lycka till om du vill satsa på detta. Det är aldrig för sent att ge upp! |
|
|
Jag skulle säga, skippa cd-växlaren och skaffa en ice>Link istället. Då får du upp låtnamnen i displayen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.