|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Högt pris finns inte egentligen. Det hela handlar om vad vi anser att det är värt för stunden. Om drivmedel hade kostat 20kr litern dom senaste tio åren så skulle vi anse att det är billigt numera. Dessutom så är det bara att titta runt på fordonsparken för att inse att det dräller av vagnar i 300kk klassen med 170hk plus motorer som slickar i sig friskt, med en massa extrautrustning för en ansenlig bunt tusenlappar. Om nu folk verkligen inte hade råd så hade väl alla åkt runt i en sådan Länk vid det här laget. | |
|
Detta kan vara en möjlig lösning Länk /Anders |
|
|
Undras om höjningen just nu beror på råoljepriset? Varför höjs isf inte diesel och bensin motsvarande lika mycket? Någon driver med oss...) FP |
|
|
Hörde ett uttalande på radion för nån vecka sen lät nåt sånt här. "svenskar är dumma och tankar endå, de gör ej någon protest" |
|
| Folke: Prishöjningarna beror även i många fall på begränsade resurser hos raffinaderierna. Därför korrelerar sällan prishöjningarna på olika raffinerade bränslen. För ett par år sedan när råoljepriset låg på runt 25USD fatet kostade ändå bensinen nära 11kr/litern pga extrem hög efterfrågan på just bensin medan dieseln inte drabbades av samma höjningar. | |
|
Jag kan inte klaga, betalade 4,80 kr/litern när jag tankade idag! Är dock långt till denna mack för de flesta av er, jag bor i Kina för tillfället. Även här klagas det dock på det höga bensinpriset, det har gått upp ca 25-30% på ett år. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Kristoffer_L: Det lustiga är att det ändå skiljer upp mot 50-70 öre på dieselpriset på mackar bara inom några mils omkrets, ibland över och ibland under bensinpriset. Så knappast beroende på raffinaderiet i detta fallet. FP |
|
| Har faktiskt handlat bensin för under 10 kr/liter i sommar, samtidigt som det kostar 13 kronor på vissa ställen. Fantastiskt! | |
Gemini__ |
Tankade för 9.99kr/l igår (95 oktan ej till M5:an alltså), kändes som det var gratis. Skumt hur det kan bli =) Mvh: Thomas |
|
Var uppe i Höganäs i jobbet häromveckan och såg att det kostade 9,96 kr/l. Givetvis så hade jag tagit vår 320d den dagen...Hade väl iof sig inte sparat några pengar på att istället köra 20 mil med 530'n bara för att kunna tanka lite billigare. ___ //Ulf |
|
|
I vanlig ordning höjs bränslepriserna lagom till semestern, har inget med råoljepriserna att göra, enbart beroende på efterfrågan. Och vi protesterar som vanligt inte speciellt mycket för det...) FP |
|
| tankade V-power för 13.69 igår!!! fyyyyyyyyy | |
| He, he... ---> Länk | |
| he he powermac: den är 4hjulsdriven.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.