|
|
|
|---|---|
|
Någon som gjort detta? Hur klurigt var det och vad fick du plocka bort för att få ut den? MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk | |
|
Det är ganska enkelt om du kan ta bort ratten annars blir det mer jobb. Om du tar bort ratten med airbag koppla bort strömmen. Det finns det 2st torx(kan sita rätt bra) skruv på baksidan o dom är till airbag´en. När du har tagit bort bagen så är det en mutter 19-22mm(minns inte) kan sitta rätt bra. Lossa det o ta av ratten. 2st mindre skruv upp till på instrumenten finns som håller hela på plats. Ta en plat mejsel o tryck in försiktigt över panelen o tryck lite uppåt. Den ska gå att vika ut med översidan först. Dra inte för hårt det finns en del kablar på baksidan. Om ratten ska vara kvar då får du dra bakåt den o låsa alla plastkåpor på ratt sången(övre o nedre) o ta bort spakarna på höger sida. Gör som tidigare nämd men då måste du trycka panellen in mot ratten o vrida ratten till höger. OBS! nåt kan gå sönder. en del våld måste användas men det är ena sättet att ta bort den med ratten kvar. Jobbigt va? :) MHV Grabber |
|
|
När jag tog loss instrumentet från min behövde jag inte lossa ratten. Bara lossa dom två stjärnskruvarna i överkant och sedan vrida ner ratten åt vänster så fick man ut intrumentet. Har i och för sig inte airbag på min. Mackan |
|
|
Jag pratar om instrumentbrädan inte själva mätarna... HELA brädan. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Då var det en annan sak! På sidorna får du plocka det mesta du kan, handsfacken, under o bredvid ratten, mitt panelen osv massa små plock. Jag hade inte plockat bort hela panelen men större del av den o det var inte skoj! Vad har pajat på din? /// Grabber |
|
|
Inget som har pajjat direkt men skulle behöva dra om den lilla värmekanalen som normalt sett kommer ut ur instrumentbrädans högtalar galler. Sitter numera 4" midhögtalare där. ;) MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.