|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det är bra att bo på vischan när man skall försäkra bilar. :-) Ja, kruxet är att både M5an och S60in har sina för och nackdelar. M5an är avgjort den bättre bilen men S60in har sina goda sidor också. Jag brukar sällan äga en bil i över ett år, sedan blir jag sugen på något annat och det är väl det som har hänt nu. Det enda som stoppar mig är de nämnda utgifterna men nu vet jag till nästa gång att jag inte skall stoppa massa pengar i en bil jag ändå inte kommer att behålla. Samma sak kommer säkert att hända med en M5a också.....suget att prova något nytt kommer oavsett. SotaM: Jag får återkomma med hur den går. Prylarna är monterade men mappningen måste göras om. Flåklypa |
|
|
Testade också för RGY435. På Originalförsäkring, max 1500 mil, självrisk 4000kr samt med Stor bilextra. 10453kr - 10% rabatt = 9408kr Problemet är väl att få frun att acceptera en manuell samt att se till att hon använder kopplingen på rätt sätt... ___ //Ulf |
|
| Testade på samma bil (RGY435) hos folksam. Då blev premien 21,400 kr/år. Klart överkomligt jämfört med LF:s offert på 36,000 kr. Dock fortfarande för mycket pengar... | |
|
...och jag kunde inte låta bli att också testa (Originalförs, max 2000 mil, självrisk 6000kr, Stor bilextra): 12146:- - 10% = 10931:-... ...inte så farligt...min 330ci kostade som mest 8600:- (fast det är klart, fick ner den till 6700:- sista året) / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.