|
|
|
|---|---|
Scheckheft |
Hej Det finns en liknande tråd som handlar om vinterprojekt men det är intressant att få veta vad ni planerar för denna sommar. Själv har jag beslutat mig att behålla min csi åtminstonde ett år till (övergett alla planer på M5, E31, E38) och nu är min planering i full gång. Målet är att förfina bilen ännu mer och därför ska jag köpa in eller har köpt in följande: * ny vindruta från BMW el. W & N * ny kromlist runt vindrutan (inköpt) * klä om inredningen * ev inköp av original sidospeglar * Nardiratt istället för Alpina Länk Bilen tas ut i slutet av maj och mitt mål är att köra lite oftare än i fjol. Får försöka klämma in det mellan fotbolls VM och husrenovering :). En coupéträff hade varit trevlig men tyvärr hålls dessa i Stockholmstrakten och är ointressanta för mig. Hur ser det ut med era planer för denna sommar? Mvh Scheckheft |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jag och brorsan ska plocka ned våran och försöka få till det med en 745ia motor. därefter ska den renoveras till minst samma skick som min M635:a! Just denna sommar kommer säkert inte så jätte mycket att hinnas med,tänkte försöka komma i väg på lite träffar med M635:an. Men under höst/Vinter och under nästa år hoppas vi det är full fart med projektet. Måste ialla fall få prova E9:an med nya motorn i till nästa sommar. MVH Patrik |
|
Började med lite väl många projekt samtidigt tror jag, så det dröjer nog till juni innan premiärturen... Följande är under renovering/utbyte: - lackering fjäderben m.m. - byte dämpare (Bilstein) och fjädrar runtom - renovering och lackering (gulkromaterad look) av bromsoken - polering fälgbanor på BBS RS:en - hela kylsystemet - bussningar - vanliga servicepunkterna Det är tur att man har bilen som just entusiastbil och inte måste ha den färdig "snabbt"... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.