|
|
|
|---|---|
E30_320i |
Tjenare,!! Har en 320i 87a, Funderingar runt Kompsänkning, i med det inte finns MSL packning till 320, så har jag läst lite om att man kan köra med 323 stakar o 320 kolvar så slipper man Väll Svarva kolvarna? Någon som kan ge mej ett direkt svar på Frågan Tommy |
E30_320i |
ingen som vet? |
| nej 323 kolvarna du slipper svarva.. vet inte hur det är med stakarna... | |
| 323 och 320 stakarna är likadana | |
| kunde tänka mig det, men va ej 100% | |
E30_320i |
Är du säker på det. Med Andra ord måste jag svarva Original kolvarna? Men hur mycket ska man Ta på original kolvar 320i 87 utan katt.. Läste mycket här inne, men Förtod inte Riktigt, Vissa Gröper ju Typ ur kolven Uppe. o vissa plansvarvar. Håller på med Ett bygge nu, men en motor jag Plockat ner, o tänkte kompsänka nu.. men Söker info om 320 angående detta'! |
| ta 323 kolvarna och 320 stakarna istället så slipper du svarva.. då får du ca 7,5:1 i komp, det funkar bra! | |
E30_320i |
Är det en bra kompsänkning då.. Någon som har 6st 323 kolvar liggandes. Gärna utan Ringar!! |
E30_320i |
Men snackat med en polare idag, som är Jävlig på svarva, Hur mycket ska man ta Av på de, Ska det Planas helt eller Gröpas? Sätt Vissa gör så med, nu e det en E30 320 i Utan katt! |
| Har 6st svarvade kolvar till 2.0 om du e intresserad. Är i fint skick. Kommer från en 85:a, alltså den utan kat. Ska bli ett komp på runt 8-8,2 om jag minns rätt. | |
| sätt i 323 kolvar så får du ca 7.8:1 i komp, vilket är mycket bra... då kan du ladda 1.5bar!! | |
|
325turbo: Om jag vill ladda 4kg i min M20, går det då om jag köper smidda kolvar så jag får 7.0:1 i kompression? Eller måste jag kanske också mappa bilen efter det? Ha bra koll på tändning och lambda, eller det kanske går automatiskt av 7.0:1 i komp? Hur mycket kan man ladda på en M20 med kromade kolvar? |
|
| Finns speciella kovar för jsut detta .. Kallas ellet herer ! MALE kolvar .. rätt dyra men sen håller dem bra också 400 kr ST gisar jag på | |
E30_320i |
m20b25 Original kolvar m20b20 original stakar. Ska bli 8.0.1 Komp. sätt i 323 kolvar så får du ca 7.8:1 i komp, vilket är mycket bra... då kan du ladda 1.5bar!! detta kompet bättre för laddning, eller vilket komp är bäst av dessa två? |
| om det är 320 du snackar om så passar ju såklart inte 325 kolvarna då det är större borr i 325:ans motor. | |
| Hm, såhär på tal om nästan samma sak. Har en m20b25 motor som jag tänkte kompsänka med b23 stakar, vad blir kompen då? Bör jag ta vevet ur b23 i samma gång då också? | |
E30_320i |
Blev fel.. menade ju M20b25.. Men vist ska kompet va högt. Vilket komp är absolut bäst för turbo konvent.? |
E30_320i |
M20b20 MENADE JAG.. |
|
Om man fräser bort klämspalten i förbränningsrummet,skaffar Elring +0,3-packning samt fräser ner domen på kolvarna,vad för komp hamnar man på då? Gäller en M20B20 med 9,8;1 i komp. |
|
|
Kör med 323 kolvarna om du får 7.8:1 i komp, det är ju perfekt. Om man ska ladda mer än 0.6-0.7 så bör man köra med ett annat sprut/piggyback så man får koll på tändning och soppa. O-ringa blocket, svetsa toppen och arp är att föredra! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.