AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.416

sjunker sänk fjädrar mycket efter montering?

tw
14
twin
520i-91 318i-89 528i-98
jag ha satt på 60mm sänk fjädrar fram å det vart inte så lågt som jag trodde det skulle bli. är det någon som vet om dom sätter sig efter några mils körning??
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Nä,de kommer de inte göra....
När du sänker ner bilen efter du bytt fjädrarna så kan du trycka lite på motorhuv/framskärm så kan den ev åka ner lite till eftersom fjädrarna inte alltid åker ner helt av bilens egna vikt,men de brukar bli en ganska marginell skillnad,om de blir nåt alls är inte säkert..
tw
14
twin
520i-91 318i-89 528i-98
okej.då ha jag nog fått fel fjädrar för 60mm sänkning tyckte ja inte det vart. men jag vet för några år sedan så sänkte ja en e36 med 50mm sänkning å det vart ingen skilnad så jag ringde säljaren å frågade å då sa han att jag skulle vänta några mil så fjädrarna skulle sätta sig å efter ca en vecka vart det mycket lägre...
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Min erfarenhet säger att fjädrarna sjunker ihop en liten aning efter man "kört in" dom...

// M.v.h. Daniel
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Visst sätter sig fjädrar en aning. Det kan ta någon vecka. Sen rör det sig om möjligtvis 5-10mm... Sen så hjälper det inte att trycka lite på motorhuven. Testa att köra bilen ca. 10 meter så att framvagnen går tillbaks till läge efter att ha varit upphissad. Men det har du säkert gjort vid detta läge.

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
Min bil: Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Varför skulle de inte hjälpa att trycka ner fjädrarna lite? när man hissar ner den igen efter vart upphissad kan de komma lite fel...har iaf hjälpt lite vissa gånger för mig,inte alltid..
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Denna är sänkt 60 mm Länk och visst blev den något lägre efter ett tag.

BMW CS #5206
tw
14
twin
520i-91 318i-89 528i-98
okej tack för svaren! då får jag vänta ett ta å hoppas det sjunker lite=)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

När jag sänkte min gamla Golf VR6 så sa firman som gjorde jobbet att den skulle skjunka lite till efter ett tag och det gjorde den också.

Sen är det väl så att när man ersätter gamla fjädrar så är dessa lite mer ihoptryckta än när dom var nya så den faktiska förändringen med de nya fjädrarna bli ofta inte fullt de millimeter som anges.

___
//Ulf
m-
331
m-b
Bmw X4

Porsche 911 Targa 3.0SC
haas-> hur menar du att det kan komma lite fel när du hissar ner bilen?
givetvis är den högre innan du kört in dom lite allting måste ju sätta sig
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Kanske va lite fel uttryck att den kommer fel när man hissar ner den...men när jag bytte fjädrar fram och hissa ner den och tryckte så kom nåt slags ljud som är lite svårt att beskriva såhär,men den åkte helt klart ner nån mm,men har ej sjunkt ner mer nu,iaf inget man märker...

Vad de beror på har jag ingen aning om,kan vara ren inbildning...

Kan de inte spela in lite vilka fjädrar man använder till en viss modell?

Ti
108
Tim Larsson
Bmw 320 (e30) årsm -87
detstämmer att man ska trycka tillbilen så kan den sjunkja ihop lite efter man bytt fjädrar... helt rätt "Haas"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.