AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.379

BMW Autotelefon (GSM)

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jahapp, skriver mitt inlägg här eftersom man får bra bemötande från 7-serie-ägarna. Jag har ju trots allt 1/8 E38 :)

Jag har en telefon i bilen som heter "BMW Autotelefon (GSM)". Antar att det är samma i E38 eftersom de tillverkades samtidigt som min bil. Till frågan; så fort jag slår på tändningen så startar telefonen, och jag börjar tycka att det är lite störande i längden. Nu undrar jag om det går att stänga av den funktionen så att den inte startar så fort jag drar på tändningen.

Sedan, hur fungerar handsfreen? Hur slår man på den, osv?

Funkar ett vanligt SIM-kort från mobiltelefonen? Stod något om D-Netz, påverkar det något?

//Schnitzer

M5 -95: Länk
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Personligen tycker jag telefonen är ett stort skämt. Handsfreen är helt värdelös, ingen hör vad man säger. Det är typ omöjligt att använda den utan en A4 upptejpad i vindrutan med tydliga instruktioner. Jag drog ur säkringen och slipper därmed att den går igång, samt att den drar hiskeliga mängder ström ett bra tag efter att man stängt av bilen.

Nu kanske jag överdriver en smula, men bra grejer är det inte!

Det finns någon tråd där bl.a. jag ställt samma fråga om hur man får handsfreen att fungera etc. Testa sök, orkar inte själv =)
Hi
69
Hille
528iA -97
Hej!

Du slår på handsfree'n på själva luren, högtalarknappen sedan lägger du på luren, och då kommer allt ljud ut i högtalar systemet. Min funkar funkar jätte bra och det låter hur bra som helst både för den som jag pratar med och för mig själv..

Tack Hej
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Hille:

Hej! Vet du hur man får bort funktionen att den startar direkt när man drar på tändningen?

//Schnitzer

M5 -95: Länk
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Tror inte man kan göra så rakta av, beror på en inställning..

Man kan byta micen så hörs man bättre, original brukar det inte funka bra.
Gu
115
GunnarG
530i -19
D-netz är ungefär samma sak som GSM 900. Det finns vissa tekniska skillnader, men inget man märker av i praktiken.

Mottagningen är häpnadsväckande bra, jag får perfekt ljudkvalitet även i områden i Norrlands djupa skogar där vanliga telefoner inte ens hittar nätet. Min gissning är att det beror på att antennen är optimerad för enbart 900 Mhz. Moderna mobiltelefoner stödjer ett flertal frekvensband, och då blir antennen alltid en kompromiss. Den olyckliga modenycken med "inbyggda antenner" som plågat mobilvärlden på senare år gör förstås inte saken bättre.
Hi
69
Hille
528iA -97
Hej!

Har tyvärr ingen koll på hur man kopplar hur den.

/Hille

bm
304
bmwtouring
523i touring -00
TROR att det skall gåatt ställa in i menyerna om du har navigatorskärmen. Har FÖR mig att jag sett detta. Annars VET jag att jag har manualen till telefonen i bilen, kan kolla där om du inte hittar något.

Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.