|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW M Cab som jag ska byta vanosen på, på onsdag men är det farligt att köra med bilen när den är trasig? Om man bara kör lugnt? Eller ska man försöka att inte köra alls? /Oskar | |
| Varför chansa?? | |
| Roligt att köra.. | |
| Lite dum fråga...men hur hör man att vanosen är dålig igentligen? är de rassel eller liknande missljud som uppstår då? | |
| Ja, det knackar lite, sen min låter lite som en diesel :P | |
| Vad kostar det att byta vanosen? | |
| Mitt går på 20000:- ++ | |
| tråkigt! Rasslar den "bara" eller går den sämre ochså? | |
| Rasslar sen tycker jag att den går lite sämre.. | |
|
Shit! då kanske de är vanosen som håller på att ge upp på 525:an då,låter lite som en diesel i bland :( Va händer om man kör för länge med en dålig vanos? |
|
| Vet inte, det jag frågade men inget svar.. | |
| de går fint att köra. spelar ingen roll hur mycket du varvar. bara du inte öppnar spjället mycket | |
|
fast man kan ju inte köra en sommar med det direkt |
|
| Ska bara ha det tills onsdag då dom ska byta den, men inget annat som kan ta skada va? | |
|
nej inget går sönder.. motorn går bara lite sämmre..' men för att vara på säkra sidan så kan man ju låta den stå. jag personligen skulle köra om de bara va 3 dar men.. mvh |
|
|
En fråga! Visst sitter det dubbla vanos på M-motorn? Därför det kostar så jäkla mycket väl? På "standardmotorerna" är det bara en "enkel"vanos?, och då lite snällare för plånboken att laga/byta. Hög risk att jag är ute och cyklar, men nyfiken iaf. |
|
| är det inte bara på 3,2 det är dubbla?och enkla på 3,0? elelr så har jag fel | |
| Det är rätt, enkel på 3.0 och dubbel vanos på 3.2. | |
|
vanosen sitter längst fram till höger, dvs om du står framför bilen så blir det på vänster sida, ca 200mm från oljefiltret. det står rolls royce på en liten etikett. Gäller 3,2an |
|
| eller så står det sachs på den | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.