|
|
|
|---|---|
|
Min PDC har lagt av (tjuter i ca 10sek) och jag kravlade mig under bilen för att kika. Testade att ta lös alla kontakter och spraya med kontaktspray men utan lycka. Var någon dag senare och tvättade bilen och efter det fungerade den... i nån timme. Troligtvis är det glapp någonstans, endera i en kabel eller i en sensor. För att utesluta sensorerna tänkte jag ta loss dessa och mäta motståndet, men jag vet inte hur jag ska få loss dom. Sitter typ en ring med en flärp på runt sensorn. Har försökt hålla upp flärpen och trycka sensorn inåt, men inte ville den lossna. Ville inte ta i för fullt heller då jag inte vet om jag gör rätt. Så nu är frågan: HUR får jag loss sensorerna? Har en 328 -98 E46 | |
|
hej. jag har fått exakt samma fel på min. hur löste du det? |
|
| Det går att ta bort hela listen som sensorerna sitter i. Minns inte hur man tar bort själva sensorn. | |
| Har också samma problem. Vet vilken sensor det är men vet inte hur jag får loss den. | |
| lättast är att ta bort hela listen, krävs lite våld bara att dra rakt utåt. Själva sensorerna så tror jag man skulle trycka och vrida på samma gång för att få bort den, minns inte exakt hur jag gjorde. | |
| Fråga om du kan åka till BMW och be dem läsa av felkoder. Jag har för mig att de kan få fram vilken av de fyra sensorna som är defekt. | |
|
Hej! Jag hade samma fel på min E-46 -98. Bmw läste av felminnet och kunde därigenom säga vilken givare som var trasig. Sen bytte jag den enkelt själv. Minns inte riktigt hur man gjorde men jag har för mig att det var nån låsning som skulle lossas och sen dras givaren bakåt/innåt i stötfångaren. Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.