|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Kolla nim taklucka igår o tänkte smörja den lite men det gick inte så bra. Jag kunde öppna den bara en gång o sen gick den bara att stänga men inte öppna. Det finns en "klämmspär" som kanske blev fel på eller nåt. Det finns ström o det klickar till ner jag trycker på knappen, motorer fungerar, ingen kabelbröt o den gick ganska lätt utan några missljud. Vet nån vad som kan vara fel? Det är inte direkt upphetsande att plocka bort hela luckan o inredningen... Tacksam för svar! MVH Grabber | |
|
Testa och nollställa dem genom att hålla knappen intryckt tills du hör ett klick. I många fall ska det tydligen hjälpa. Mina har lagt av helt. Vägrar och trycka upp den främre luckan. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Hmm... hållde i knappen men kanske inte tillräckligt länge?... |
|
FredricF |
Här: Länk finns en del info om E34 dubbla tacklucka. Bl.a. en PDF som verkar beskriva hur luckan funkar och hur den servas (har ej kollat så noga). Hoppas det kan vara till hjälp. /Fredric Jag kör hellre en japansk motorcyckel än äter en burk mask. |
|
Det tackar jag för!!! Nu ska jag ut o ta en fight med den :) |
|
|
Mina luckor pajja i helgen, den främmre luckan gick ej å stänga så ja vart tvrungen att ta bort motorerna så ja kunde lägga igen luckan å skruva tillbaka motorerna i låst läge.. nu vart de inte riktigt som ja hade tänkt mig då de de båda luckorna inte ligger i våg med varann i stängt läge... iaf har nu lagt en tejp så ja slipper regnvatten i mellan.. nu till frågan är de någon som vet någon i som kan fixa detta utan att de kostar allt för mycke i Sthlm/Uppsala området? de är en gammal 92a å vill inte lägga ut lika mycke pengar på takluckan som bilen är värd.. hade ändå tänkt köpa en 320 00/01 efter nyår. |
|
|
Kolla så att det bakre spåret på den främre luckan blivigt smort... Annars är det bara att smörja den lite med WD-40. Plocka bort innerkladseln på den främre luckan så ser du det bakre spåret. Det är nämligen ända sättet att komma åt den och den missas oftast för att folk inte vet att det finns. Lycka till. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
du menar innertaket som är fäst i takluckan? hur sitter de fast? är de riva å slita eller något knep så man inte sabbar allt? kan ja även ta bort innertaket på bakre takluckan oxå? måste ja ta bort innertaget som sitter i "bilen" den delen av inredningen i taket som inte är takluckor? fan man kanske ska installera lite balla ljus å ljud grejjer när man ändå river hela fanskapet ;) |
|
|
Innertaks delen som sitter på själva luckan ja. Med luckan öppen tittar du in i springan mellan lucka/tak. Där ser du två metall hakar på varje sida som "låser" innertaksdelen på plats. Du lyfter dessa "hakar" och drar klädseln framåt och upp ut genom den öppna takluckan. Själva kladseln går som i ett spår. Du behöver absolut INTE dra och slita... Samma gäller bakre luckan med. Lycka till. Det är lätt... MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
| ojojoj da tror de skiter sig redan innan ja börjar för mina luckor går ingen stans just nu.. | |
|
Kan du inte ens veva upp den manuellt? MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
| veva med den lilla insexnyckel till vev? nej du... ja fick lägga igen luckorna genom att ta loss motorerna så de inte låg å höll emot.. så vajrarna gled fritt i spåret.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.