AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
863

Besiktning av sommarbilen/leksaken!

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Så äntligen var det undanstökat!
Har under en längre period gått i tankarna att ställa på M635:an, men har blivit lite avskräckt med tanke på detta årets härliga början på våren.
Hur som helst, sent i höstas så lät jag BMW CS klubben göra en liten besiktning på bilen med tanke på att skaffa en entesuiastförsäkring och få ned kostnaderna på försäkringen.
Sagt och gjort, men trög som man är överlämnade jag ej papprerna till ansvarig för dessa försäkringar hos CS förän 2 veckor sedan!
I Onsdags fick jag ett samtal från MHRF som undrade lite över historian om just M635:an och vad som skiljde sig från standard 635Csi,fick sedan värderingsbelopp på 200k.
Sen började jakten på bes.tid samt det första jag gjorde var att ställa på bilen via Internet.
Ringde sen efter avbokade tider hos bilbesiktningen pga att jag ogärna tar ut bilen i regn och därav inte vill förbeställa tid för bes.
Total kaos råder hos bilbesiktningen!!
Datorerna nere för bokning samt telefonbokn. upptaget hela dagen!!
Nu började hjärtat klappa, föregående helg med superväder och en obesiktigad,nyrenoverad klassiker i garaget.
Vill bara ut och åka lite i helgen om vädret tillåter!
Torsdagen anländer med chockbesked för ögonen, det snöar....igen!!!
Vad i h......e!
Fredag,idag alltså! vackert väder, hmmm provar väl att ringa igen till bes.
Efter en kvart svara en madamme: Välkommen till bilprovningens bokning, Helena!
Ööööö hej vräker man ur sig förvånat!!
Efter lite bokstavssnack med lite siffror efter frågar hon plötsligt: vad sägs om idag klockan 13.00?
Vissst kör på sa jag!
Klockan gick mycket sakta idag kan jag tillägga.
På väg till besiktningen i god tid,frågar brorsan mig, har du satt dit regplåten fram nu då?
Jäääävlar, hade ju glömt att skruva fast denna i min nyrenoverade front under vintern!.
Vänder ,och fram med skylt och skruvdragaren.
När den väl sitter så hade jag endast 5 min kvar till kl.13.00.
Lite för hög hastighet och solen i ryggen återvänder jag mot mitt mål,anländer 10 min sent och ska knappa in reg nr.
Får svaret att jag är sen och skall kontakta personalen, skiiit!
Går in i bes.hallen och talar med en dam och berättar om mitt försen.problem, hon hojtar på en kille och frågar om han tagit in en ny bil.
Nej svarar han och ber mig köra in... Yes!
Besiktningen utförs noggrant,mer noggrant än normalt med tanke på att jag har 7 bilar och börjar kunna det här!
Avslutas med exakt lika bromsvärden runt om och : -det var ju inget att anmärka på det här., från bes.mannen.
Nuuu slog hjärtat ännu fortare, kändes nästan som när man blev Pappa för första gången.
Äntligen får jag åka med den.... lagligt.
Tackar så hjärtligt Bilprovningen för överseendet med min sena ankomst.
Nu ska här njutas i allafall!!!!

MVH Patrik
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Grattis får man väl säga då! Fin bil du har !
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Fick i allafall åka lite i helgen!
Och inte blev man besviken detta år heller.
Var iväg med lillpojken och frugan till brostugan och tog oss en liten fika.
Gud va gött det är med BMW:s 24ventils 6:or, fick lite ståpäls när man accade lite mot 6000rpm.Motor ljudet ur 4" blåset ekade mot mitt refugen på väg mot Essingeleden!
Hoppas denna sommar blir bättre än förra!!

MVH Patrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.