AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.391

Varför samlas det massa vatten bakom förarstolen?

Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
Har en E30 318 -89 med taklucka...
Märkte innan påsk att det var en jäkla massa vatten nere vid fötterna bakom förarstolen. Gick åt en drös med tidningar för o suga upp allt. Tänkte att det kanske legat en vattenflaska där som läckt eller nåt. Men så nu idag ser jag att hela gummimattan är översvämmad i bakkant och det är en mindre pool under den.
Vad kan detta bero på? Tänker avrinningen till takluckan eller nåt. Dock har det inte regnat så mycket och den ser rätt tät ut annars...

Vad fel, och vad göra?
Kan det inte vara så att du har rosthål i golvet?
Mattan är bra på att suga upp vatten om det är blött på gatan.

Ta en titt.

//Mecca
Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
Tog mig en rätt bra koll i vintras när jag rostlagade o bytte motor. Kan ju förvisso missat nåt hål under. Men OM det är ett hål där, tycker jag vattnet likagärna borde kunna rinna ut som in. Men jag ska ta mig en kik. Annars så borrar jag fan ett par hål i golvet bak så skiten rinner ut iallafall...
Ma
48
MartinG
325iM E30 -87
318i E30 -88
Så här såg det ut i mitt golv där Länk innan jag rostlagade golvet.

I vanliga fall sitter det ett runt lock där som man vrider fast det var dock i princip bortrostat.

Mitt tips är att dra ut mattan och låt den torka och kolla över golvet och laga eventuella rost.

ett annat vanligt ställe för rost hål är här Länk.

BMW 325iM-tech
Länk
Ma
48
MartinG
325iM E30 -87
318i E30 -88
Om du borrar ett hål i golvet kommer inte vattnet rinna ut eftersom mattan kommer suga upp vattnet som i sin tur gör att golvet kommer börja rosta.

BMW 325iM-tech
Länk
Hmm...hade för länge sen en E30 som tog in vatten längs bakre skärmkanterna så att säga...Upptäckte det först när jag var tvungen att köra igenom ca 40cm vatten...Så kolla så det inte är där det läcker in, gick utmärkt att täta med karrosserikitt för min del...

NF
440
NFd
325im -87
Oj, det kanske är bäst att spraya på med rostskydd där innan man
får rosthål.
Mycket bra bilder MartinG. Det har sina fördelar med Data.

Nisse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.