|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min bil 635csi -79 har ett märkligt problem med startningen.. Om bilen stått över en natt så vill den inte starta förrän man sågat batteriet nästan tomt. Men om den stått en vecka tex. så startar den genast utan problem. går fint annars bara man fått igång den! Vad kan det bero på? | |
| Låter märkligt.. ryker den vitt? tänkte om den kanske tar vatten pga dålig topp/toppackning så lite vatten rinner ner i cylindrarna o blir därmed svårstartad efter ett dygn medans vattnet kanske tränger ner i oljetråget efter envecka? Vad vet jag en liten teori bara.. Har du gått över tändelarna? | |
| Bilen går utan problem annars.Ryker inte vitt och oljan ser bra ut.Tändstiften är bytta.Ska gå igenom resten..och byta bränslefilter.Har bytt två tempgivare utan resultat.. | |
| Du kanske har läckande spridare sur direkt efter en dag efter en vecka har bensinen dunstat och bilen startar utan att sura. Kolla även soppa tryck pumpen kan börja ge upp den orkar inte pumpa i samband med lågt volttal med startmotorn igång. | |
| Läckande spridare var nog ett bra förslag. Det tror jag ochså på nu när du skriver det. | |
|
Tack för svaren! Måste kolla spridarna..bara jag har tid och får loss dom(kan säkert sitta ganska hårt) |
|
|
Hittade ett fel på kallstartsbränslespridaren,det kommer ingen ström till den(har kollat spridaren och den fungerar). var kan man börja söka orsaken? finns det nån säkring på något onormalt ställe som kan ha brunnit? |
|
|
Glömde att fråga om nån vet var man kan hitta ett elschema till 635 -79 på nätet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.