AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
772

Behöver nya Dämpare+Fjädrar till min E34. Vad ska jag ha för några?

Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Ja som rubriken lyder... jag har en 525 -90 som är slut i dämpare och fjädrar så jag behöver nya...
Tänkte om jag samtidigt kunde få några som är lite hårdare och kanske lite lägre?
Kanske 30mm sänkning eller nåt max.

Vad ska man ha för några? Kollade på www.weitec.de och där verkar som att man får ge ca 4-4500 för en omgång fjädrar+dämpare.

Är det någon som har några idéer på var man köper såna grejer? Vill som sagt inte ha några extrema sänkningar utan bara så att den blir go att köra.

Byter man dämpare och fjädrar själv eller är det svårt?

/Magnus
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Hej det svåraste i hela utbytes procesen är byte av fjäder o dämparna. Plocka bort är halva problemet men bak nedre vid hjulen kan sitta dom den men om dämparen där ska bytas så är det bara att banka på!
Fram: i motorutrymet 3x13mm o vid hjulen är det 19mm x3 eller 4
Bak: 3x13 + 1 17 eller 19mm som sitter rätt bra. Inte många bult o skruv :)

Om du vill inte ha "en skrappare" eller gokart så tycker jag att 30/10 eller 30/00 bilr det bästa. Själv har jag 25/00 o det är en E32:a 30/00 sats men jag använde bara framfjädrar(bak sammlar damm på hyllan), kappade en varv o blev perfekt. Hård o studsfri.
Kappade fjärdar va? :) Ibland går det...
Det du kolla var rätt bra pris! Ofta ligger bara dämparna på 4-5000 + fjädrar 1500-2000k.

Micro har delar o satsen skulle hamna på en 10:a!
Lite dyrt.... ;)

MVH Grabber

Di
56
DieselGlidare
525TDS Touring-93
GE-motorsport på Öland har mycke till BMW
och vettiga priser.

Länk

Diesel
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Jag har inga bra erfarenheter av weitec så jag hade valt annat märke t.ex Bilstein stötdämpare ihop med Jamex fjädrar.
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Okej... vad var det som du inte var nöjd med ang. Weitec?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.