|
|
|
|---|---|
|
Monterade ur mätarhuset på min 540 igår och såg att Check Engine lampan inte fanns på plats. Såg inte ut som om den någonsin setat där eftersom det inte fanns några märken på bläcken. Blev lite skraj att någon tidigare ägare släkt någon "felkod" genom att rycka lampan, men fick intrycket på forumet att lampan inte finns där från fabrik. Stämmer det? Bilen är en 540 E34 -94. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk | |
| Jag är inte säker, men jag tror att den lampan bara finns på bilar byggda för USA marknaden. Har för mig att jag läst ngt mektips om hur man kan koppla in den om man vill ha "check engine" lampa, men den skall tydligen börja lysa i tid och otid så jag bestämde mig för att låta bli. | |
|
Jag har samma uppfattning om detta som Mikael. /Gunnar /Länk |
|
|
Tackar grabbar! Läste lite till och såg samma sak... SKÖÖÖÖÖNT! Blev lite skakis där... MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Hej Danyel Fik du fundet olielækagen på din motor? :) |
|
|
Nej. Tyvärr. Ska faktiskt ner idag och kolla. Måste hitta det nu då jag tycker det läcker mer och mer. :( MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Hej, Jag har skrivit mektipset om checkengine lampan. Jag har haft min inkopplad i 2 år nu och den har tänds engång under denna tid, så jag får nog revidera det jag skrev om att den tänds i tid och otid. När den tändes så släcktes den av sig själv efter omstart av bilen. felkoden som var satt var på throttelpoteniometern. Lars Finbilen:Länk |
|
|
Beror nog lite på om den tänds i onödan. Har kopplat in min men den lyser hela tiden, så jag satte kabelskor på kabeln. När den är kopplad fungerar det att läsa felminnet med pedaltestet. /Peter |
|
|
Hur kopplar man in Checkengine? någon länk där man kan lässa. www.e21.se www.e28.se www.norrortracing.com |
|
|
kolla under mekartips! Lars Finbilen:Länk |
|
|
gjort de men kört fast kola min tråd Länk www.e21.se www.e28.se www.norrortracing.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.