|
|
|
|---|---|
Lm vanos |
Hej! är på gång att köpa nya fälgar och undrar om rondell 58 är ett bra köp.Har sett på nåt ställe att det står(kräver extremt mycket vård)ÄR det så? eller är dom känsliga för stenskott? Tackar på förhand Lm |
sebbe_bmw |
Jag har såna på 540n och tycker att bromsdamm fastnar ganska lätt men annars vet jag inte... har bara vart på i 30 mil så... Sebbe |
|
Det är grymt snygga fälgar... Sebbe_bmw: testa och vaxa fälgen med vanligt vax som du handlar på macken eller nått... Då fastnar inte bromsdamm och skit lika lätt, dessutom så blir det lättare att tvätta av... //Cosmos "Rak 6a åt alla" E28 Registret # 160 |
|
netsix |
Jag rengjorde mina igår när jag tvättade bilen. Avfettning en diskborste och fem minuter så var dom som nya. J-vligt snygga. Gillar den breda fälgkanten, jag har 10" bak så det blir lite gods :) /netsix |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Netsix:jasså du vet hur en diskborste funkar iallafall:) fälgarna är fina tycker jag med. MVH Hasso |
Lm vanos |
ja det var ju gött å höre ! då är det väl bara att handla Lm |
netsix |
Den enda gången jag använder diskborsten är på bilen ;) Jag ska köpa en sån som man diskar flaskor med, tror dom är jävligt bra på fälgarna. Rengör man dom en gång i veckan så slipper man att bromsdammet hinner äta sig fast. 5 min i veckan kan det ju vara värt. /netsix |
|
håller med, fälgbanor är ett skit att hålla rent, men det får man ju ta, det gör ju hela bilen helt klart. allting fastnar ju direkt på fälgbanan, ganska självklart, kallas centrifugalkraft. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.