|
|
|
|---|---|
|
jo från bakdämparna går det slangar till reservhjulsbaljan där det sitter 2 klumpar kan det kanske vara någon form av tryckkärl, bilen har troligtvis kapade fjädrar , med orginaldimention på slangarna så har bilen cirka 7cm mellan sumpen och marken och är lite högre bak , hade tänkt höjja bilen med en 60/40 (dämpare och fjädrar) sänkning och undrar om man kan ta bort slangarna och klumparna och varför ser det ut som det gör , och vad är skilnaden mot vanliga dåmpare , tror jag har sett något liknande på någon sporthoj , altså dämpare slang klump Länk | |
|
ingen som vet kom igänn nu , svara på min fråga så "kanske" jag bjuder någon på glass någon gång Länk |
|
| Du har nivåreglering på bakstötdämparna, därav slangarna och klumparna i reservhjulsbaljan... | |
|
Stämmer att han har nivåreglering bak. Är slangarna inkopplade? Nivåreglering driv på servot och styrs av en ventil som sitter under bilen, alltså inte bara att rycka bort utan måste även pluggas oom man byter till dämpare utan nivåreglering. Mvh |
|
|
ok när jag böt till vinter däck så såg jag att slangen satt fast på demparen , och i reservhjulsbaljan såg alt ut att vara inkoplat , men har inte kollat upp det något mera , men jag trodde att nivåreglering bara var monterat om man har dragkrok och min bil har inte kula , har jag fel eller Länk |
|
| Min bil har också nivåreglering (fast urkopplad) och jag har inte ngn dragkrok. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.