AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
828

328i coupe -96

//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Vad ska man betala för en pedant skött 328 -96?
Ägaren är en bra kompis så jag är helt säker på skicket o miltalet o så! Den är verkligen i toppskick,kan inte tro att den är 10 år gammal! Fast annonsen är väl inte den bästa=)

Länk
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Max 60000:-
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Svårt att bedömma skicket på bilen med hjälp av den hemska annonsen rent ut sagt. Hur kan man ta annonsbilder på sin pedantskötta och grymt välvårdade 328 när man har tråkiga plåtfälgar på den, då försvinner ju utseendet totalt? Hade jag varit spekulant på en extra fin 328:a så hade jag direkt lagt ner denna bilen direkt just pga. annonsens utseende. Jag anser att det säger en del om hur man skött bilen i övrigt. Men det är min personliga åsikt och det va inte det vi skulle diskutera ;).

Tycker den hamnar en bit under annonspriset om den är i det skick som du säger. Även om det är din kompis så tycker jag att du ska utgå ifrån det vettiga priset som är utsatt i annonsen och sen leta upp brister och fel. Och sen dra av dessa kostnader från priset och lägga ett bud.

Med risk för att tjata så kan jag berätta att jag för ca tre veckor sedan sålde min pedantskötta 328 Ci -97, 12100mil för 116 000kr. Så jag påstår att skicket styr priset ganska mycket om man vet vad man vill ha och oxå är beredd att betala lite extra för det.

Mvh Jimmy

P.S: Lilla dator kan du ju ”numera” ganska lätt bygga om till den stora datorn om bilen ifråga har checkkontroll. Mer info kan ges om intresse finns.

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jimmy:
Mycket fin 330Ci du har =)
Köpte du den i Gbg?

BMW CS #5139
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

J.L: Tackar! Japp den i Gbg blev min till slut och jag är helnöjd! Alltid kul att ha en lite speciell bil.

Mvh Jimmy

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Ok, då vet jag vilken de är! Tror förra ägaren brukade komma till Götaplatsen träffarna här i Gbg.. som sagt mkt trevlig bil =)

BMW CS #5139
"servis boken"....en gosse med intresse mot porslin..:) Kunde inte hålla mig..:)

//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Hur dålig annonsen än var så är bilen i så jäkla fint skick=) köpte den igår! Nu är sommaren räddad!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.